Hummer spam!!

gewoon gezellig kletsen over alles wat met de franse bulldog te maken heeft

Moderator:fransoos

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:
Hummer spam!!

Bericht door Driz » 19 mei 2018 20:35

Enige tijd geleden kwam ik mijzelf hier aanmelden. Vooral ter oriëntatie en om mijn gedachte eens op een rijtje te krijgen. Zodoende dacht ik hier gezellig mee te lezen en heb ik me ook maar aangemeld bij wat herplaats groepen. Uiteindelijk zag ik vele fransjes voorbij komen en meerdere raakte mij. Maar nee het was nog niet de tijd ervoor. Ondertussen mijn plaats voor een wetterhoun helemaal geannuleerd dus van de wachtlijst af laten halen. Er moest toch weer een bulldog komen, het kon gewoon niet anders, maar nu nog niet. Eerst het huis aanpakken en daar geld in steken.

Dat is dus mislukt. {9}

Ik zag deze foto's met een verhaal dat er een baasje werd gezocht welke ervaring met bullen heeft en niet onzeker is, en was compleet verliefd. Heb mijn vriend helemaal gek gemaakt en uiteindelijk gereageerd.
Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft wel een verhaal en we zullen zeker wel wat werk aan hem hebben maar ik heb hem dus uiteindelijk donderdag na mijn werk opgehaald. Flinke rit van bijna 2 uur enkele reis en we waren pas rond 22.30 thuis.

Hummer heeft in zo'n 2,5 week tijd nu 3 verhuizingen gehad. Bij zijn baasje moest hij weg, vanwege onzekerheid van het vrouwtje. Dit was al escaleert want hij beet haar gewoon en inmiddels hadden zij een kindje en durfden het niet meer goed aan. Toen is hij tijdelijk in de opvang gekomen en hebben hun een bedenk termijn genomen maar wilde hem toch niet meer terug. Ze hebben hem ook 3 jaar weg gehouden bij andere honden wegens dus die onzekerheid en Hummer wist zich inmiddels natuurlijk nergens meer een houding in te geven want hij werd totaal niet gesteund en hij werd daardoor nog meer onzeker. Niet gek natuurlijk. Bij de opvang zaten een aantal honden, beetje spanning maar geen extremiteiten. Vervolgens is hij dus naar de volgende opvang gegaan met in totaal nog 32 honden, loslopen in huis en tuin. Ook daar zijn wel wat voorvalletjes geweest maar nogmaals niet te spannend, tsjah wat moet je dan als je onzeker bent en van hond alleen naar hond in een grote roedel. Dan houdt je je praatjes wel voor je.

Hummer heeft wat viezige oogjes sinds een paar dagen en diarree, dit komt mogelijk allemaal door stress en omschakelingen van voer. Inmiddels was zijn ontlasting vanmiddag al beter en lijken ook zijn oogjes wel weer wat op te knappen.
Met Droef en Izzy gaat het met horten en stoten, hij heeft een mening en laat die merken ook. Van beide heeft hij al op zijn flikker gehad en dat heb ik onmiddellijk afgekapt zodat het niet escaleren. In huis ligt hij vrijwel de hele dag te slapen wordt alleen wakker voor wat te eten of als we naar buiten gaan. Hij zal het nodig hebben dus ik laat hem maar zoveel mogelijk. Buiten raakt hij nog wel snel overprikkeld en dan laat hij dus wat ongewenst gedrag richting andere honden zien.

Daar gingen we dan, op naar zijn nieuwe huis en hij heeft vrijwel de hele weg geslapen en af en toe kreeg hij een koekje.
Afbeelding

Hij was geen katten gewend, maar zoals duidelijk te zien is hebben onze katten daar geen boodschap aan en Hummer vind ze wel prima.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen:
Afbeelding

Koekie? Droef: Neuh, ga maar weer weg met je stomme foto's ik kijk lekker toch niet.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Hummer spam!!

Bericht door lia » 19 mei 2018 20:52

OO,wat ontzettend goed van jullie dat je hem een kans geeft in jullie gezin.
Zielig dat hij al zoveel meegemaakt hebt.
Vind het niet zo gek dat hij onzeker is.
Hij lijkt wel op zijn gemak bij de andere honden?
Weet je,zoiets komt op je pad en dan weet je ook " dat is hem"
Heel veel geluk met Hummer.
Hij heeft een lief koppie {11}
Wel foto' s en verhaaltjes blijven plaatsen hoor!
Ben heel ik benieuwd hoe hij het gaat hebben
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

Bullenboel
veteraan
veteraan
Berichten:1132
Lid geworden op:27 jan 2018 15:05

Re: Hummer spam!!

Bericht door Bullenboel » 19 mei 2018 20:53

DRIZ,

Tegen dit soort spam kan ik wel hoor ! :happy:

Wat heb je nu gedaan....?
Je hart laten spreken? {11} , niet te impulsief hoop ik..?

Hoe oud is Hummer?

Enne, volgens mij heb je genoeg ervaring/ overwicht om alles in goede banen te leiden.
Mits de rest natuurlijk mee wil helpen.
Want ook voor hun zal hondje met verleden niet meevallen.

Je hebt helemaal gelijk; Leef en laat leven; laat ie maar uitrusten van zoveel nieuwe impulsen.
Arme vent!

Enne voer moet je natuurlijk ook heel langzaam overschakelen.

Lo hier nooit vieze ogen, sinds de Sanimed dieetvoer; snotogen.

Hou je ons op de hoogte?

Gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging/ aanwinst! {86}

Bullenboel
veteraan
veteraan
Berichten:1132
Lid geworden op:27 jan 2018 15:05

Re: Hummer spam!!

Bericht door Bullenboel » 19 mei 2018 20:59

Ha ha ,

Tegelijkertijd met Lia gepost.

Onzekere hond is een roedel juist goed voor, zal 'm hele andere kant laten zien van het leven.
Moet zich dan ook aanpassen en praatjes voor zich houden.

SUC6!

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Hummer spam!!

Bericht door ibizabully » 19 mei 2018 21:01

Heerijke spam, laat maar komen....

En wat naar dat die al zoveel heeft moeten meemaken, met veel liefde en geduld komt het vast goed met deze knappert

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Hummer spam!!

Bericht door Driz » 19 mei 2018 21:13

lia schreef:OO,wat ontzettend goed van jullie dat je hem een kans geeft in jullie gezin.
Zielig dat hij al zoveel meegemaakt hebt.
Vind het niet zo gek dat hij onzeker is.
Hij lijkt wel op zijn gemak bij de andere honden?
Weet je,zoiets komt op je pad en dan weet je ook " dat is hem"
Heel veel geluk met Hummer.
Hij heeft een lief koppie {11}
Wel foto' s en verhaaltjes blijven plaatsen hoor!
Ben heel ik benieuwd hoe hij het gaat hebben
Zolang er rust heerst gaat hij met Droef en Izzy best prima. Maar hij wil wel eens een beetje te opgewonden raken als Droef buiten achter zijn bal aan racet. Dan wordt hij opdringerig en vanuit daaruit wil hij uiteindelijk gaan rijden. Droef vind daar gelukkig niet zo veel van dus dan pak ik hem zelf. Dan even aan de riem weer kalm in zijn koppie worden of even afleiden met koek zoeken in het gras. Gewoon echt opwinding en overprikkeling denk ik dus.
Izzy en Hummer leven vooral langs elkaar, die hoeven niks van elkaar maar aanwezigheid is ook niet erg. Zo is Izzy overigens vaak tegen honden waar ze geen moeite mee heeft.
Hij heeft wel met beide al een aanvaring gehad waarbij hij overduidelijk op zijn nummer is gezet. Claimen(mij, spullen en plekken wil hij ook vooral richting Droef, maar dat laat ik niet toe. Daar geldt een 0 tolerance beleid voor en wordt gelijk afgekapt. Buiten dat hebben ze geen problemen met elkaar.

Vreemde grotere honden zijn buiten nog wel spannend en ook dan durft hij wel uit te vallen, daar moet hij dus zeker nog wel in begeleid worden. Hij begint ook bij veel honden te borstelen, bij kleintjes is er niks aan de hand maar grote honden is toch wel eng. Voor nu probeer ik dus op wat rustigere tijden te lopen en ook wat minder lang dan dat Droef en Izzy gewend zijn want je merkt het wel aan hem dat het soms even te veel wordt.
Dat lieve koppie is ook wel een beetje schijn bedriegt ;-) , Wanneer ik hem corrigeer voor iets dan weet ik zeker dat ik duidelijk ben maar ook dan kijkt hij zo. {00} Daar trap ik dus maar even niet in voor dat hij denkt overal mee weg te komen.

Hummer wordt in september 7 en is gecastreerd, dus het is wel al een man van middelbare leeftijd. Ik denk dat zodra hij 100% vertrouwen in Droef en Izzy heeft dat het een heel makkelijk hondje zal zijn. Maar voor nu is het gewoon alles in goede banen leiden en zorgen dat hij niet te vaak de mist in kan gaan .
Afbeelding

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Hummer spam!!

Bericht door lia » 19 mei 2018 21:21

Hij moet natuurlijk zelfvertrouwen krijgen,en vertrouwen in jullie en Droef en Izzy.
Hij probeert zijn plek te claimen,en kan dat wel begrijpen.
Ik denk dat je veel verstand van hondengedrag hebt,en je dat vast gaat lukken.
Zo' n beestje heeft al te veel knauwen gehad,en weet ook niet meer waar hij aan toe is.
Toch fijn een kans op een liefdevol leven.
Ook spannend voor jullie,je gaat er natuurlijk helemaal voor.
Succes met hem!
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Hummer spam!!

Bericht door Driz » 19 mei 2018 21:30

lia schreef:Hij moet natuurlijk zelfvertrouwen krijgen,en vertrouwen in jullie en Droef en Izzy.
Hij probeert zijn plek te claimen,en kan dat wel begrijpen.
Ik denk dat je veel verstand van hondengedrag hebt,en je dat vast gaat lukken.
Zo' n beestje heeft al te veel knauwen gehad,en weet ook niet meer waar hij aan toe is.
Toch fijn een kans op een liefdevol leven.
Ook spannend voor jullie,je gaat er natuurlijk helemaal voor.
Succes met hem!
Dank je!

Ervaring met honden zeker, maar toch heb ik wel alweer wat informatie moeten opzoeken hoor. Voor en ander dingen voorkauwen is makkelijker dan objectief te blijven als het om je eigen honden gaat. Voor de rest doe ik alles veelal op gevoel. Heeft bij alle honden wel gewerkt en dat betekend dus ook bij iedere hond dat het iets anders gaat of dat ik weer wijzer ben geworden waardoor ik het anders aanpak. ;-)
Dat claimen vind ik ook helemaal niet bijzonder, en gelukkig is Droef extreem tolerant naar kleinere honden, als ik daar geen vertrouwen in had gehad was ik er niet aan begonnen.

Heb inmiddels ook maar zo'n dual flexilijn besteld, nu zitten Hummer en Izzy steeds aan een splitter dus hun vrijheid tijdens aangelijnd lopen is wel wat beperkt en allemaal los vind ik nog erg onoverzichtelijk, vooral omdat ik nu op wat andere tijden loop kom ik ook voor mij vreemde en vaak minder vriendelijke honden tegen.
Afbeelding

Bullenboel
veteraan
veteraan
Berichten:1132
Lid geworden op:27 jan 2018 15:05

Re: Hummer spam!!

Bericht door Bullenboel » 19 mei 2018 21:46

En af en toe heel ff met hem alleen uit, om zijn reactie te testen?
= individuele aandacht, ook wel ff noodzakelijk om te wennen.
Niet teveel natuurlijk, want dan heeft ie weer streepje voor, en ontloopt de roedel ;).

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Hummer spam!!

Bericht door Driz » 19 mei 2018 22:01

Bullenboel schreef:En af en toe heel ff met hem alleen uit, om zijn reactie te testen?
= individuele aandacht, ook wel ff noodzakelijk om te wennen.
Niet teveel natuurlijk, want dan heeft ie weer streepje voor, en ontloopt de roedel ;).
Vanmiddag al mee begonnen. Stond al op de planning, maar hij begon te drentelen en is aan de diarree(al begint het wel weer steviger te worden) dus hij is al even 1 op 1 geweest maar niemand tegen gekomen(kon ook niet te lang weg want de baas was bezig met eten). Morgen ochtend kijk ik ook even hoe hij is, anders gaan Droef en Izzy even alleen mee zodat ze weer even gek kunnen doen ook met hun vriendjes en dan mag Hummer de ochtend even overslaan maar gewoon even een klein blokje met me om. Ik dacht dat hij vanavond ook niet mee zou willen, maar hij ging gewoon en was in goede doen.
Afbeelding

Bullenboel
veteraan
veteraan
Berichten:1132
Lid geworden op:27 jan 2018 15:05

Re: Hummer spam!!

Bericht door Bullenboel » 19 mei 2018 22:21

{50} {99}

aris26
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:5379
Lid geworden op:27 mar 2009 14:07
Locatie:delft
Contacteer:

Re: Hummer spam!!

Bericht door aris26 » 19 mei 2018 22:24

Wat fijn dat jullie hem een nieuw huis geven
Hij heeft al zoveel meegemaakt
Met rust en consequentie zal hij het vast goed doen



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes Ria -Dexter en Levi

jip1
veteraan
veteraan
Berichten:1317
Lid geworden op:10 mei 2015 19:57

Re: Hummer spam!!

Bericht door jip1 » 19 mei 2018 23:06

Mooie roedel zo. Denk ook dat dat juist wel zal helpen ook om eea weer in balans te krijgen.
Gek doen en claimen wordt zo snel gezien en aangepakt, dat is winst.

En ja, een ongelooflijk leuke kop zit er op die bull, mooie neus ook

Met 2 honden ben je inmiddels al ervaringsdeskundige, dus dat zal vast helemaal goedkomen met Hummer. Ik ben heel benieuwd naar de vooruit gang en zal dit topic zeker volgen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

larisje40
veteraan
veteraan
Berichten:1402
Lid geworden op:05 mar 2018 09:02

Re: Hummer spam!!

Bericht door larisje40 » 20 mei 2018 00:24

Ik had het bericht voorbij zien gaan op de site van herplaatsers. Was een pittig verhaal wat ie al had meegemaakt. Gefeliciteerd met hummer. Ga morgen even je verhaal goed lezen maar zo mooi dat ie een nieuwe kans krijgt!

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Hummer spam!!

Bericht door Driz » 20 mei 2018 11:17

Zo fijn! Ondanks dat het nog vroeg op de dag is merk ik toch wel weer verschil in Hummer.
Gisteren lag hij echt de hele dag in zijn eigen gekozen hoekje, wilde rond 00.00 niet meer mee naar buiten. Met veel koek en lichte dwang heb ik hem zover gekregen dat hij in elk geval wel een flinke plas deed. Toen heb ik hem weer thuis gebracht en ben met Droef en Izzy nog iets verder gelopen. Toen ik terug kwam lag hij alweer op zijn kussen, zelfs de snack voor het slapen gaan moest ik komen brengen, hij was gewoon echt helemaal op. Ik heb hem uiteindelijk naar boven getild en hij is gelijk in de bench gaan liggen en in coma beland.

Vanochtend maakte vriend mij wakker, Hummer stond bij de trap te drentelen(durft nog niet zo goed naar beneden) Snel wat kleding aan, opgetild naar beneden en hij ging meteen naar de deur. Uiteraard diarree net als de afgelopen dagen. Na het poepen wilde hij weer terug. Thuis wel lekker gegeten en heeft hij nog een uurtje op zijn kussen geslapen. Ik ben daarna Izzy en Droef voor de lange wandeling gaan doen. Na Droef en Izzy heb ik Hummer weer even 10 minuten meegenomen, wederom gepoept en hij wilde weer terug. Hummer is nu in huis veel nieuwsgieriger en vrolijker dan de afgelopen dagen. Heeft vriend al laten zien dat hij heus wel even grapjes kan maken door hem even bij zijn hand beet te pakken(spelenderwijs nadat vriend gek tegen hem deed), hij kwispelt meer en het staartje komt ook iets omhoog ipv tegen zijn billen aangeplakt. Ik heb er net maar even een diarree remmer ingestopt bij hem, hopelijk helpt het snel zodat hij daar in elk geval geen hinder meer van heeft. Al met al, kleine subtiele veranderingen maar wel fijn dat hij wat begint bij te trekken al met veel rust.

De aankomende dagen zal ik hem gewoon lekker thuis houden en doet hij maar lekker alleen plas en poep rondjes op zijn tempo en zolang hij wilt zonder ook nog een Droef en Izzy waar hij rekening mee moet houden, ik zag hem flink ontspannen toen we even alleen buiten liepen, al zijn het maar een paar minuutjes.
Hij ligt nu zelfs gewoon in de woonkamer in het zonnetje ipv het veilige hoekje.

Of ik net niet toch even mijn broodje met hem wilde delen. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie