Hondentrap

gewoon gezellig kletsen over alles wat met de franse bulldog te maken heeft

Moderator:fransoos

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16
Hondentrap

Bericht door Frenske » 15 jul 2019 23:37

Ik zit weer eens te kijken, naar funktionele dingen voor mijn pupperds. In dit geval een hondentrap.

Aangezien ik een seniorenbed heb, lig ik erg "hoog", maar Frenske springt er op.
Lijkt me nu en op den duur niet goed voor zijn achterpootjes, vandaar mijn zoektocht naar een oplossing.

Heeft een van jullie ook zoiets en maakt je Fransje ook gebruik van, of is het zonde van het geld?

https://www.amazon.de/UPP-Hundetreppe-D ... 367S59XYGM

aris26
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:5379
Lid geworden op:27 mar 2009 14:07
Locatie:delft
Contacteer:

Re: Hondentrap

Bericht door aris26 » 16 jul 2019 09:13

Dat zou wel fijn voor hem zijn
Je hebt ze ook met stof
Maar deze lijkt erg hoog
Of lijkt dat maar zo



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


groetjes Ria -Dexter en Levi

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Hondentrap

Bericht door ibizabully » 16 jul 2019 10:01

Jack heeft een simpele met stof, omdat ik twijfels had of hij hem zou gebruiken.

Na veel oefenen stapt die inderdaad de bank op met de trap.....eraf gebruikt die hem niet {9}. Als je wil proberen of ze een trapje gebruiken heeft deze wel een vriendelijke prijs
https://www.bitiba.nl/shop/honden/bench ... ond/666602

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Hondentrap

Bericht door Frenske » 16 jul 2019 10:54

Ja die stoffen heb ik ook gezien, maar ik moet wel iets hebben wat ik kan afvegen. gewoon het idee, dat aks ik de hele toko gepoetst heb en dat ding, staat daar dan.

En zo hoog is het niet Ria, iig. kun je het wel ook gebruiken voor de achterbak van een auto, en ik heb een seniorenbed, en die zijn toch ook wel zo hoog hoor. het leek mij dus funktioneler dan zo n stoffen. Als het werkt kunnen ze ook op een tafeltje klimmen, om te verzorgen en zo.

aris26
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:5379
Lid geworden op:27 mar 2009 14:07
Locatie:delft
Contacteer:

Re: Hondentrap

Bericht door aris26 » 16 jul 2019 11:16

Wij hebben zelf voor Dexter een opstapje gemaakt toen
Bij mijn dochter kunnen ze in de vensterbank liggen
Maar Dexter kon er niet opkomen
En dat is maar 35 cm hoog
Lijkt me wel handig Astrid dat trapje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


groetjes Ria -Dexter en Levi

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Hondentrap

Bericht door ibizabully » 16 jul 2019 12:24

@Astrid,

Ik snap je bezwaar van het stof....deze is er eenvoudig af te halen en in de wasmachine....dat haalde mij over :-)

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Hondentrap

Bericht door Frenske » 16 jul 2019 14:55

@Marlies,

ik ben nogal een "poetser" (welhaast op het enge af), dus ik neem het liefst alles nat af. Heb wel hulp in de huishouding, maar heb onderhand een kwart dagtaak aan het wassen van speelgoed en sommige speeltjes in de afwasmachine. (Zonder tab. uiteraard) Ik zie me al de hele tijd dat overtrekje dr af en dr op te stropen 2x per week, want ik vind het vreselijk als ik bijv. mijn bed verschoond heb en dat trapje zou dr smoezelig naast staan. :oops:
Maakt me niet uit dat mijn hele onderhuis en tuin bezaaid is met speelgoed, 2 snoezelmanden, bench met kussen enz., maar het moet wel schoon zijn. Onderhuis dweil ik 2x per dag, maar boven en op de badkamer moet het s morgens aan kant, en klaar.

Dat is er van thuis uit ingehamerd, en deed ik vanuit mezelf en bij mijn kinderen ook, maar ik doe het nu weer net zo goed bij mijn 2 puppenkinderen. Ik heb er absoluut geen moeite mee, dat ze het huis op zijn kop zetten, want je breekt je nek bijna over al die spullen, maar is zo weer schoon en opgeruimd, speelgoed een minuutje of vijf, want dat speelgoed hooooooooort door de woonkamer te slingeren, volgens Frenske en de kleine dame doet er ook aan mee. Dat heb ik inmiddels al opgegeven om dat steeds te verzamelen en in een mand te gooien.

ik heb me dat afwasbare trapje besteld en die matjes kunnen gewoon los en in de wasmachine, wel zo handig en minder werk. ;-)

Anja v
puber
puber
Berichten:108
Lid geworden op:31 jan 2019 16:27

Re: Hondentrap

Bericht door Anja v » 18 jul 2019 15:13

Ben er toevallig net mee bezig om een hondentrapje te maken ,broer lief had een oud bankstel dat naar het stort word gebracht heb er een kussen van gepakt heb alleen de vulling nodig {84 erop gaat makkelijk bij lola maar te treden zijn wat te smal om er weer af te gaan dus moet hem gaan aanpassen {10} zo kunnen we in iedergeval aankijken of ze het gebruikt ;-) en het lijkt er nu al op dat ze het best gemakkelijk vind :lol:

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Hondentrap

Bericht door Frenske » 18 jul 2019 15:28

Frenske ging toen hij nog "klein" was, met een Curveropstapje de bank op en af, maar voor mijn bed is dat opstapje te laag. Wel eerst toch moeten oefen met snoepjes, maar dat hebben ze zo door. ;-)

Plaats reactie