Dog Rocks

gewoon gezellig kletsen over alles wat met de franse bulldog te maken heeft

Moderator:fransoos

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16
Dog Rocks

Bericht door Frenske » 19 jul 2019 00:36

We zaten in de Koffiehoek wat te babbelen over plasplekken in het gazon.
Tot mijn verbazing is er wat voor/tegen te krijgen:

Dog Rocks

Productbeschrijving

Veel hondenbezitters kennen de lelijke, bruine vlekken in het gras, als de eigen hond zijn territorium in de tuin markeert en daar zijn behoefte doet. Met de originele Dog Rocks® natuurstenen wordt dat verleden tijd! Gewoon de natuurstenen in het drinkwater van je viervoeter leggen en direct beschadigt de urine van jouw hond het gras niet meer.

De Dog Rocks® natuurstenen zijn compleet natuurlijk en worden uit een serieuze steenafgraving in Australie gedolven.

Hoe functioneert het? Hondenurine bevat diverse nitraten, die door het afbouwen van eiwit in de voeding ontstaan en dan via de urine worden uitgescheiden. In hogere concentraties veroorzaken deze dan vlekken op uw gras. Dog Rocks filteren en neutraliseren nitraten en reduceren daardoor het ontstaan van urinevlekken. De fysiologische pH-waarde van de urine verandert door de stenen niet en ze zijn onschadelijk voor uw hond.

Je ontvangt het milieuvriendelijke product in een verpakking uit gerecycled materiaal.

En zo worden de Dog Rocks® natuurstenen gebruikt:
Neem de stenen uit de verpakking en spoel ze af. Geef max. 2 liter water in de drinkbak van je hond. Leg alle afgespoelde stenen in het water.
Voor het beste resultaat vervang je de Dog Rocks® natuurstenen iedere twee maanden. Om overzicht te houden zijn praktische dagboek-stickers bijgesloten. De drinkbak dient de hoofddrinkbron van de hond te zijn. Drinkt je hond veel uit zwembaden, toiletten, vijvers etc. beinvloedt dit het resultaat negatief.
Vul de drinkbak op, in plaats van het drinkwater iedere dag compleet te verversen. Een pak natuurstenen is voldoende voor 1 drinkbak gedurende 2 maanden.
Attentie: de Dog Rocks® natuurstenen helpen niet om reeds bestaande urinevlekken uit het gras te verwijderen. Nieuwe vlekken ontstaan in ieder geval niet meer. Bij honden, die dagelijks voeding of snoepjes met een extreem hoog proteinegehalte krijgen, kunnen de natuurstenen eventueel niet volledig werken.

https://www.zooplus.nl/shop/honden/verz ... eid/358247

Sanudo
adult
adult
Berichten:834
Lid geworden op:23 nov 2018 19:36

Re: Dog Rocks

Bericht door Sanudo » 19 jul 2019 06:34

Toen ik begon met lezen, dacht ik gelijk aan stenen waar ze dan tegenaan moeten plassen. Totdat ik las dat ze in de drinkbak moeten. Ik vraag me dan af of de hondjes die stenen er dan niet uit pakken en ermee aan de haal gaan. Ik zie die van mij dat zo doen

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Dog Rocks

Bericht door Frenske » 19 jul 2019 09:00

Ik weet natuurlijk niet hoe groot die stenen zijn, maar stel je vult zo n kleine opblaasbare jerrycan (koop je bij de Action) met een dagelijkse hoeveelheid water en doet die stenen erbij, dan is het water toch ("ge-rock-dog-ed") en toch nog vers. {9}

Als ik bijv. zie hoe vaak Frenske, inclusief puppy, uit het zwembadje drinken, althans ik vul het echt niet dagelijks met nieuw water, anders gaan ze er helemaal niet in, tis een koukleum.

Toch vind ik het, het proberen waard. Ik heb namelijk maar een klein grasveldje, 9 vierk. mtr en die plekken, dat ziet er niet uit. Zou ik het daarmee kunnen voorkomen, zou ik het toch doen. Het is bijv s avonds samen met het diepvriesvlees, op den duur gewoon een routineklus, lijkt me.
Dat water eroverheen gooien om te verdunnen, doe ik al, maar ik zie natuurlijk niet altijd wanneer/waar ze plassen.

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Dog Rocks

Bericht door Frenske » 29 jul 2019 15:54

Sandra je had gelijk van die stenen. Ze halen ze eruit. Maar het helpt wel, al 1 week geen gele plekken meer er bij gekomen. gewoon in kan met deksel iedere keer bijvullen op die stenen tot 2 liter, en daarna in drinkbak. Het lijkt gewoon van de grote grijze grind. Maar je ruikt of proeft er niks aan. :happy:

En gele plekken met van die "spijkerschoenen" aantrappen en opnieuw ingezaaid, het wordt dus mss nog een mini Camp Nou deze zomer. maar wat wil je op 9 vierkante meter gras, dat was in een mum van tijd hardstikke geel. En nu groen, groen, groen, op een paar plekken na. {84

Benz
puber
puber
Berichten:42
Lid geworden op:27 jul 2019 12:26

Re: Dog Rocks

Bericht door Benz » 29 jul 2019 18:53

Is het niet makkelijker en goedkoper om de honden te leren dat ze niet in de tuin mogen plassen?

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Dog Rocks

Bericht door Frenske » 29 jul 2019 19:11

Met de afgelopen warmte, zou dat moeilijk zijn geweest. Ook heb ik de hele dag de tuindeur open staan en lopen ze in en uit wanneer ze willen, dus ook plasjes maken. verder gaan ze toch 4/5 keer per dag een rondje lopen en dan doen ze ook hun "dingen", maar pups plassen zoveel op een dag, dus veel controle heb je daar niet op nog.
En eigenlijk heb ik dat grasveldje "aangelegd", voor de eerste pup, waar vroeger een vijver lag. Het is maar een postzegeltje hoor.
Laatst hoorde ik ook nog van een (werkelijk) topfokker van een ander ras, dat er een pup in een onbewaakt moment, in hun koi-vijver was verdronken, en daar ben ik eigenlijk behoorlijk van geschrokken, dus heb ik onze vijver, daar ook voor weggedaan.

Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, al zou ik het wel leuk vinden als het, zeker de eerste zomer, een beetje groen bijligt. ;-)

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Dog Rocks

Bericht door Frenske » 06 aug 2019 10:23

Het werkt dus echt
De plekjes die helemaal dood zijn, groeien vanaf de rand stilaan dicht, maar er komt dus echt niks bij aan kale of gele plekken en ze plassen er allebei op. Stenen werken 2 maanden er is dus nog hoop voor mijn postzegeltje voetbalveldgras.
20190806_101838.jpg
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk


Plaats reactie