Hondenbelasting

gewoon gezellig kletsen over alles wat met de franse bulldog te maken heeft

Moderator:fransoos

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16
Hondenbelasting

Bericht door Frenske » 21 jul 2019 10:37

Ik snap niet dat de Hondenbelasting niet landelijk wordt afgeschaft. Dat is toch niet meer van deze tijd...…….
Er is toch ook geen Paardenbelasting of Kattenbelasting? Ik heb iig meer last van die hopen paardendrollen net voor mijn deur op straat, en dat zijn dus ECHT hopen, en katten die mijn split, in mijn voortuin als kattenbak gebruiken. En een onbehandelde kater, die in je tuin sproeit is ook niet echt geurvriendelijk.
Niet eerlijk dus.
Hondenbezitters moeten met zo n poepzakje rondlopen anders riskeer je een procesverbaal, en andere gezelschapsdieren, mogen hun drollen overal droppen, tot mijn grote ergernis overigens. Van de week weer met een sneeuwschep een verse lading paardenmest voor mijn voordeur op de weg, weggehaald.
Mag je dat trouwens in de groenbak doen, of is dat ook alweer strafbaar? Als ik dat in de wc-pot moet doen is de hele pot vol, is welhaast 4 kilo of meer poep in een "legging". {2}

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Hondenbelasting

Bericht door ibizabully » 21 jul 2019 10:46

Helemaal mee eens Astrid,
deze belastingvorm ligt al even onder vuur en er zijn al gemeentes die het afgeschaft hebben.

Als ik een hond in iemand zijn tuin zie plassen of schijten (gebeurd dus gewoon he, en de baasjes staan al append ernaast) dan spreek ik die baasjes aan. Manlief heeft al een keer ruzie gehad omdat hij tegen iemand wat zei ....is toch niet jou tuin riep die man (was bij 3 deuren verder)...nee zei Ed maar wel de tuin van mijn buren en het is gewoon niet normaal. Opruimen die zooi...

en katten inderdaad ook, ik hou van alle beesten maar leer je huiskat gewoon op de bak te gaan dat gaat prima. Onze kat (leeft helaas niet meer) kwam gewoon binnen op de bak en dan ging die weer naar buiten. Ik zeg niet dat ze nooit buiten iets deed maar in principe is een zindelijke kat zindelijk op de bak. Maar dan moet je ook zorgen dat de kat in de avond binnen is.....en dat zie ik hier ook wel eens anders. Mensen gaan gerust een weekeind weg en laten de kat buiten

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Hondenbelasting

Bericht door lia » 21 jul 2019 10:47

Hier betalen we geen hondenbelasting.
Dat is een paar jaar geleden afgeschaft.
Ik vind het ook niet meer van deze tijd.
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

Sanudo
adult
adult
Berichten:834
Lid geworden op:23 nov 2018 19:36

Re: Hondenbelasting

Bericht door Sanudo » 21 jul 2019 10:54

Hier is het gelukkig afgeschaft sinds dit jaar. Als iedereen zich dan ook aan de opruimplicht zou houden, anders komt het straks net zo hard weer terug

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Hondenbelasting

Bericht door Frenske » 21 jul 2019 11:11

Het is hier al zo erg geweest, dat ik een kattenbak in de tuin had staan voor de kat van iemand in de buurt, die het fijn vertoeven vond bij mij. maar ze deed het wel keurig op de bak. Toen ik ook nog water en voer had neergezet was het beestje niet meer weg te slaan. Nu heb ik alleen nog maar een egelfamilie. Dat is leuk om te zien, die moeder en die kleintjes in een rijtje langs je door marcheren. Moet er wel lang voor opblijven, voor ze komen maar ze zijn redelijk tam. Maar die hebben vlooien...…...springen die trouwens ook op honden, dat vlooiensoort?

Ik kan nog niks met Trijntje ivm gewicht, behalve sprayen, maar ik krijg al jeuk als ik eraan denk.

Nou Marlies, we hebben enkele jaren geleden allemaal een bord in de tuin gehad, de hele straat had GEEN POEP IN MIJN TUIN OF OP DE STOEP in de tuin staan. Ook ik heb geen moeite met katten, maar ze moeten wel geen overlast bezorgen. Waar het vroegere Bejaardenhuis was, heel dicht bij mij waar ik woon, zat een kattentroep, wel 25 katten en kittens. Die zijn door de Dierenbescherming gevangen, "geholpen" en weer losgelaten. Ze hadden allemaal een klein topje van een oor af, zodat te zien was wie geholpen was of niet. De inwoners van het tehuis, die zaten zomers altijd buiten, en vlak bij het veld, dus in no-time zaten die katten s middags allemaal te wachten op lekkere hapjes. Werden daar ook gevoerd en ontwormd en zo. Die zaten dus op hotel bij wijze van spreken, maar gaandeweg sterft die populatie uit doordat ze zich niet meer kunnen voortplanten. Zijn er nog maar een paar.

Over tehuis gesproken, in het voormalige Bejaardencentrum (inmiddels verbouwd en omgebouwd) wonen nu mensen en jong volwassenen met een geestelijke of lichamelijke handicap in het kader van begeleid wonen. Ik kom daar altijd langs, op weg naar mijn dochter, en binnenkort gaan we daar een middag in de week een kopje koffie drinken, met de hondjes. Ze gaan daar namelijk knuffelmiddagen organiseren en hebben een prachtig en grote omheinde tuin. Ik ga dat ook doen/proberen met mijn 2 bullekes, lijkt me heel leuk, voor de hondjes en de inwoners. Er zijn veel inwoners van mijn dorp die zich er voor hebben opgegeven met honden, katten, andere knuffeldieren en zelfs een papegaai.
Mijn dagen zijn inmiddels te kort, door de komst en het leven met mijn pupperds, iig. we maken dr maar iets leuks van, zolang we kunnen en bij elkaar zijn. :happy:

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Hondenbelasting

Bericht door lia » 21 jul 2019 11:17

Wat leuk dat je dat gaat doen.
Zullen de bewoners erg leuk vinden denk ik.
Ik heb niets met katten.
Vind ze niet zo leuk.
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

Plaats reactie