Een klein probleempje.

gewoon gezellig kletsen over alles wat met de franse bulldog te maken heeft

Moderator:fransoos

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16
Een klein probleempje.

Bericht door Frenske » 28 jul 2019 10:29

Houwdoe, hier ik weer. :oops:

Met Frenske werkte het prima allemaal, hij ging niet alleen van de bank op/af of van het (senioren)bed, maar de lady van het gezelschap is veel moediger en ondernemender dan de mannelijke schijtluis.
Vanmorgen, ze gaat inmiddels gewoon mee naar bed, hoor ik wat piepen (blaffen kan ze niet echt) staat het madammmeke op de grond te roepen dat ze weer op bed wil/moet.
Ze is hartstikke zindelijk, dus ze gaat keurig "buiten". Tuindeur staat sinds de hitte s nachts open en ik vertrouw op mijn "bewaking", want ik slaap sinds kort als een bok.
Met Frenske zat ik altijd in de twilight-zone, en was ik onmiddellijk wakker als ik hem hoorde of voelde scharrelen op bed, en zo n doorgewinterde bulleneigenaar ben ik nu ook alweer niet, maar ik slaap inmiddels overal doorheen.
Tuurlijk ook geschrokken van het verhaal van Marlies, over Chanel die na een val gestorven is, maak ik me toch wel wat zorgen, ook met die gewrichtsproblemen van Fransjes.
Ze wil niet meer in de bench s nachts, Frenske springt sinds kort gewoon ook op bed, en er vanaf en ik heb het hondentrappetje nog niet ontvangen.
En voor ik weer boven slaap duurt nog wel ff.
Ze mogen best op bed, ik vind dat gewoon gezellig, ongeacht of dat opvoedkundig mss onjuist is of mss wel onhygienisch ( ik verschoon mijn bed inmiddels 2x p/w voor de verharing, maar dat is weinig tot niks), maar natuurlijk no go, als ze me risico lopen op gezondheidsvlak. Dus dat bedspringen op en af, dat blijft een permanent probleem.

Traplift heb ik overigens zo opgelost dat ik zoals voorgesteld een hondentraplift neem met max. draaggewicht, dus ik kan makkelijk op dat plateau-tje staan, zelfs met Frenske erbij, geen probleem. En traplopen is er niet meer bij of noodzakelijkj, voor ons alle drie.

Trouwens als die 2 samen rauzen, zeker door het veld, of er zijn andere bullen bij, dan oefenen ze wel genoeg, dunkt me om al die spieren op te bouwen. Soms klappen ze met spelen bijna helemaal dubbel (bij wijze van spreken), zo wendbaar en lenig is dat spul.

Plaats reactie