Vachtkleur..........

gewoon gezellig kletsen over alles wat met de franse bulldog te maken heeft

Moderator:fransoos

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16
Vachtkleur..........

Bericht door Frenske » 28 jul 2019 11:08

Nou moet ik al helemaal niks zeggen, met mijn gekleurden, maar stel nou eens...……….
Je bent een goede fokker, volgens de normen en en kleuren van FCI-standaard, en er ligt ineens zo n kleine aliën foutkleur (NEK) in je worp. Kun je dat echt 100% uitsluiten?

Wat doe ze dan daar mee? Tenminste de best wel goede fokkers die er op hun websites prat op gaan, geen kleurtjes te fokken?
Dus ik bedoel geen bewuste "kleurtjes-fokkers". Ik denk namelijk ook dat er onder normale-volgens- standaard-fokkers, net zo goed fokkers (vermeerderaars) zitten die het allemaal niet zo nauw nemen met kleur en gezondheid or whatever, als dat onder "kleurtjes-fokkers" van Niet Erkende Kleuren, ook heel goede verantwoorde fokkers kunnen zitten, die uitgroeien tot prachtige exemplaren en in goede gezondheid afleveren aan koper.

Ik weet wel , heel vroeger eens gehoord, dat fokkers van Deense Doggen die dan "verwijderden", dus je zag weinig tot nooit een miskleur, van dat ras. Gek dat iemand met dierenliefde, zo n pup kan …………...whatever thy do with it, omdat die kleur dan niet mag/erkend is.

Fawn was toch vroeger ook geen erkende kleur, maar dan moeten er toch wel goede, zeker wel heel stoicijnse, fokkers die fawntjes en anders dan volgens rasstandaard gekleurden in leven hebben gelaten.

Hoe gaat zoiets precies in zijn werk? Totdat niet-erkende kleuren erkend worden. Zal wel natuurlijk de nodige jaren geduurd hebben.

Plaats reactie