Even voorstellen

gewoon gezellig kletsen over alles wat met de franse bulldog te maken heeft

Moderator:fransoos

Isailke
puppy
puppy
Berichten:4
Lid geworden op:30 aug 2019 13:09
Even voorstellen

Bericht door Isailke » 09 sep 2019 19:13

Hallo Bulletjes mama’s en papa’s🙂

Mijn naam Isabel en we wonen in Belgie.
Begin Oktober verwelkomen we een bulletje in ons huisje, we kijken er zo naar uit.
We hadden een Am Stafford die de gezegende leeftijd van 16 jaar is geworden maar we jammer genoeg twee maand geleden afscheid van hebben moeten nemen.
Het is zo stilletjes en we wouden terug wat leven in huis, al veel gelezen over een Frans bulletje en overal lees ik hoe lieve beestje het zijn en dat heeft de knoop doorgehakt om opzoek te gaan naar een pupje.
Het is een redfawn teefje geworden. (Ik post wel eens een foto van haar als ze in ons huisje is)
Het enige waar we nog niet over uit zijn is een naam
We hebben uit een schifting er nog 3 over: Jill, Tess of Pepper.
Wat vinden jullie leuk van deze 3
Groetjes

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Even voorstellen

Bericht door lia » 09 sep 2019 19:27

Welkom op het forum.
Het schiet al op dat jullie de pup mogen halen :happy:
Altijd moeilijk om een naam te kiezen.
Ik vind Jill een leuke naam,die hoor je niet zoveel.
De naam staat niet op het lijstje maar ik vind Bandina een leuke naam.
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

aris26
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:5379
Lid geworden op:27 mar 2009 14:07
Locatie:delft
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door aris26 » 09 sep 2019 19:51

Welkom op het forum
Wat leuk dat je nu een bullenkind krijgt
Is wel wat anders dan een am Stafford
Je gaat nog wat mee maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


groetjes Ria -Dexter en Levi

Sanudo
adult
adult
Berichten:834
Lid geworden op:23 nov 2018 19:36

Re: Even voorstellen

Bericht door Sanudo » 09 sep 2019 21:37

Welkom! Heel veel geluk met jullie bullenkindje.

Sanudo
adult
adult
Berichten:834
Lid geworden op:23 nov 2018 19:36

Re: Even voorstellen

Bericht door Sanudo » 09 sep 2019 21:37

Oh en foto's zijn noooooit teveel

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door ibizabully » 09 sep 2019 23:07

Welkom...
Pepper is leuk

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Even voorstellen

Bericht door lia » 17 sep 2019 17:15

Heb je al een keuze kunnen maken met de naam voor jullie pup?
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

Isailke
puppy
puppy
Berichten:4
Lid geworden op:30 aug 2019 13:09

Re: Even voorstellen

Bericht door Isailke » 19 sep 2019 09:03

Hoi bullenvriendjes,

Nog steeds geen keuze kunnen maken, zal pas op moment zelf zijn als ze bij ons thuis is dat we haar een naam,kunnen geven dat goed bij haar past als ze een vrij rustige pup is zal het Tess worden is ze iets vuriger dan word het een Pepper 🙂
Alvast bedankt voor de fijne reacties😍

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door ibizabully » 19 sep 2019 20:48

Beide leuke namen, en de naam moet ook passen inderdaad. Wachten duurt altijd lang hè...


lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Even voorstellen

Bericht door lia » 07 okt 2019 20:57

Ennn...hebben jullie de bullenpup al in huis?
Welke naam heb je gekozen?
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

Isailke
puppy
puppy
Berichten:4
Lid geworden op:30 aug 2019 13:09

Re: Even voorstellen

Bericht door Isailke » 08 okt 2019 13:34

Hoi,
Ik was van plan deze week eventjes mijn hart te luchten over ons pupje dat we normaal in ons huisje ging komen Zaterdag.
We zijn het pujpe toch niet gaan halen omdat ik geen gevoel had bij de fokker, we hadden deze gevonden op FB een thuisnestje bij mensen in Belgie (ik zelf ben ook uit Belgie) normaal waren we opzoek naar een red fawn en de fokker verzekerde mij ervan dat er red fawn pups bij waren, dus wij naar het nestje gaan kijken toen ze 3weken waren allemaal schattige kopjes hadden de pupjes maar echt red fawn was er niet bij maar vonden er wel een mooie pup die fawn was, mijn eerste indruk was wel dat het niet zo netjes in huis was maar dacht het wil niet zeggen omdat het niet netjes is dat er voor de pups niet goed gezorgd word, de fokker vroeg 1200euro en de ouder dieren waren getest maar door een echtscheiding had zijn ex deze mee en ging de fokker deze terug opvragen aan zijn dierenarts, we betalen een voorschot van 300euro voor de pup. Enkele weken later zie ik dat hij bij iemand post dat hij 1000euro voor een pup vraagt, ik contacteer de fokker hierover en hij zegde dat voor het kleinste van het nest was, de papieren dat de ouder dieren getest waren had hij nog steeds niet. we zijn nog eens gaan zien toen de pup 6weken was toen zaten de diertjes in hun eigen vuil en was het er echt smerig, gevraagd of ik de moederhond eens kon zien want bij de eerste keer hadden ze die buiten gestoken want ze reageerde nogal agressief als iemand aan haar pups kwam. de vaderhond hadden we toen wel gezien. de moederhond was heel mager ik was er toen ook achter gekomen dat dit haar 2 de nest op korte tijd was ze had nog maar net een nest gekregen een goede 6maand geleden, dit nestje was niet gepland vond ook al zo raar maar ja had een voorschot gegeven en dacht dat beestje vind bij ons wel een goede thuis.
Normaal gingen we het Zaterdag gaan halen en vorige week woensdag zie ik op fb 2 mensen die hun pupje al gaan halen waren bij de fokker en stelde hun wat vragen over de prijs, zei hadden 1000euro betaald de papieren vd ouderdieren had hij nog steeds niet, een van de pupjes moest de dag daarna naar de dierenarts want het had een opgezwollen buikje, wat blijkt dat het vol wormen zit , paspoort staat niet op de naam vd fokker, vaccines pas gekregen de dag voor ze vertrokken en ga zo maar door...heb de fokker gecontacteerd met deze feiten en dat we de pup niet kwamen halen, en ook de helft van ons voorschot terug gevraagd wat hij gaat terug geven zegt hij, ik ben benieuwd en anders ga ik ermee verder hij levert de pups niet af volgens de koopovereenkomst. We vinden het heel erg voor het pupje maar als we direct met al die zorgen zit en dan zeker voor die prijs, daarom met pijn in het hart en hopen dat het pupje snel een goede thuis vind. als hij zich niet aan de afspraak houd om de helft terug te betalen ga ik hier mee verder, de andere kopers waren nog vrij jong en durven er eigenlijk niets aan doen een van de koopsters heeft er wel gezorgd dat hij de dierenarts kosten van hun pup terug betaald. Dus terug opzoek naar een pupje nu echt een red fawn, heb al een nestje gezien bij jullie in Nederland van een super fokster deze zijn wel stamboom en betaal ik natuurlijk wel iets meer voor maar liever iets meer dan een pupje dat niet echt gezond is, dus word vervolgt... {00}

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Even voorstellen

Bericht door lia » 08 okt 2019 14:21

Omg..wat een verhaal :(
Zo jammer dat je dat de eerste keer niet heb kunnen zien.
Een moederhond die meteen al weg is bij de pup's??
Ook al is ze agresief..een pup van 3 weken kan je toch niet oppakken?
Klopt niets van het verhaal van die fokker.
Wel moedig van je om het pupje niet op te halen,je bent er al verliefd op.
Ik hoop dat er binnenkort een lief bullepup op je pad komt,van een goede fokker.
En niet aanbetalen,zal ik nooit doen.
Je hebt geen poot om op te staan als je aanbetaalt en de fokker verkoopt zijn pup aan een ander.
Succes met je zoektocht.
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

aris26
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:5379
Lid geworden op:27 mar 2009 14:07
Locatie:delft
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door aris26 » 08 okt 2019 15:28

jeetje zeg ,dat ie ook wat !!!!
wat goed dat jullie zo gehandeld hebben ,en er op tijd achter kwamen
is gewoon te erg en zielig de broodfok !!!
waarschijnlijk zie je niks meer van je 300 euro
helaas ,maar je hebt er wel een beter gevoel door
groetjes Ria -Dexter en Levi

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door ibizabully » 08 okt 2019 18:51

Wat een heftig verhaal maar complimenten voor hoe jullie hiermee omgaan. Helaas is het heel zuur maar liever nu even zuur en eventueel een paar centen kwijt dan straks een zieke pup waar je middellijk van gaat houden. Dan nog acties ondernemen is helemaal moeilijk.

Helaas horen we het nog steeds heel vaak en ik kan niet anders dan lof spreken dat jullie VOORAF en tijdens de eerste 8 weken de juiste vragen stellen.
En goede bullen mamma's en pappa's vinden altijd een goede pup, houd hoop en dan kunnen jullie straks ook genieten van een mooie pup
{11}

Isailke
puppy
puppy
Berichten:4
Lid geworden op:30 aug 2019 13:09

Re: Even voorstellen

Bericht door Isailke » 10 okt 2019 11:52

Dank u voor de lieve reacties {11}
Het voorschot is toch terug betaald, de fokker zal wel geweten hebben dat ik het zo niet zou laten.
Ik hou het wel in het oog dat hij over een 6maand weer pups heeft want dan maak ik wel een melding van.
Als we een pupje in ons huisje hebben post ik dit zeker op het forum.

Plaats reactie