verkouden/griep

bij ernstige zaken is het altijd verstandig eerst je dierenarts te raadplegen

Moderator:fransoos

baloetje
puber
puber
Berichten:25
Lid geworden op:24 jan 2010 15:12
Locatie:hensbroek
verkouden/griep

Bericht door baloetje » 10 nov 2013 12:11

Onze kindjes hebben de griep. Vooral mijn kleine Chuckie ligt voor pampes moet steeds niezen en voelt zich duidelijk beroerd. Nu heerst het hier ook bij andere honden en heb ik de da gevraagd en die gaf aan dat het gewoon overgaat als het gezonde honden zijn. Nu mankeert Chuck verder niks dus ik neem aan dat hij het moet uitzieken maar ik vind hem zoooooooooooooooo zielig. Zijn er geen huis tuin en keuken tips waardoor m'n pikkie zich wat beter voelt. Er holt hier ook een pup rond van 11 weken en die begint ook al te snotteren.

Gebruikersavatar
monstertje
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:9839
Lid geworden op:19 aug 2009 08:15
Locatie:Posterholt (M-Limburg)
Contacteer:

Re: verkouden/griep

Bericht door monstertje » 10 nov 2013 12:15

Griep of kennelhoest?
Hier hebben ze vorig jaar allemaal de kennelhoest gehad, waarschijnlijk meegebracht met het halen van de enting.
Tot en met goene snottebellen, vond ik ook zo zielig.
Groetjes, Juliette en een lebber van de bullies!
Afbeelding

Spikey .....ventje.....voor altijd in ons hart *30-04-1990 +31-07-2000
Diesel..........ventje.......nooit zullen we jou vergeten *31-08-2009 +19-08-2014

baloetje
puber
puber
Berichten:25
Lid geworden op:24 jan 2010 15:12
Locatie:hensbroek

Re: verkouden/griep

Bericht door baloetje » 10 nov 2013 12:28

Ik hou het op griep. Ze hoesten niet alleen snot niezen en dat reverse sneezing. En lusteloos

Gebruikersavatar
Bart en Roos
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:6705
Lid geworden op:21 jun 2009 20:14
Locatie:Uden
Contacteer:

Re: verkouden/griep

Bericht door Bart en Roos » 12 nov 2013 08:05

baloetje schreef:Ik hou het op griep. Ze hoesten niet alleen snot niezen en dat reverse sneezing. En lusteloos
Ik zou als ik jou was toch een AB kuurtje gaan halen bij je Dierenarts.
Met kortsnuiten moet je toch oppassen, de weg naar de longen is korter dan bij andere rassen.
En zeker met een jonge pup.
AfbeeldingMade by Evelyn

Groetjes Roos

Evy
puppy
puppy
Berichten:1
Lid geworden op:17 nov 2013 19:20

Re: verkouden/griep

Bericht door Evy » 17 nov 2013 19:33

Idd goed oppassen met kort snuitige.. Ben vandaag met men puppy van 12weken ( is nu 5dagen bij ons) naar de dierenarts moeten gaan, zij heeft wel kennelhoest en moet nu antibiotica nemen. De dierenarts drukte erop aan de telefoon dat je geen risico's mag nemen omdat franse bulldogjes hun ademhalingsstelsel niet heel goed ontwikkeld is en zij heel snel complicaties hebben.. DA vertelde als ze echt ziek zijn dat je ze wat honing mag geven, dit verzacht hun keeltje en dan krijgen ze ook wat suikers binnen..

Jammer want ze zijn echt zielig wanneer ze ziek zijn,hopelijk is je hondje snel beter!
Groetjes Evy

Gebruikersavatar
Connie
veteraan
veteraan
Berichten:1455
Lid geworden op:16 feb 2010 23:38
Locatie:Sprundel

Re: verkouden/griep

Bericht door Connie » 28 nov 2013 21:32

bij hoesten mag je iets hoestsiroop geven en ook honing werkt genezend voor de keel als die wat geirriteerd is. Werkt niet voor een snotneus. De hoestsiroop weer wel. Ook een beetje vicks op zijn kussen smeren verlicht wel. niet teveel. net een klein smeertje is genoeg. beterschap.
Afbeelding

Knuffels van Connie, Lynnie, Juba en Rosa
Thanks for watching over me: Benny Chandor Souris Richelle Riva and Extrala

Plaats reactie