Bos-operatie

bij ernstige zaken is het altijd verstandig eerst je dierenarts te raadplegen

Moderator:fransoos

Nicx
puppy
puppy
Berichten:2
Lid geworden op:15 sep 2019 10:18
Re: Bos-operatie

Bericht door Nicx » 16 sep 2019 09:25

Hee allemaal,

Ik was aan het zoeken op internet op bos operatie sleeuwijk en kwam op deze forum terecht.

Mijn vriend en ik zitten erg te twijfelen om onze franse bulldog Chiba van 2 jaar(oktober 2019 wordt ze 2,) te laten opereren aan haar neus en haar gehemelte.

Ben 7 dagen geleden met haar naar de dierenarts geweest hier bij ons in de buurt omdat ze sinds een paar dagen heel hard snurkt bij elke ademhaling en niet goed haar eten op at. Snurken deed ze altijd wel maar dit wat wij horen is niet normaal, ook doet ze de laatste 3 weken kwijlen, dat heeft ze nog nooit gedaan. Nu constateerde de dierenarts dat haar keelklieren flink ontstoken zijn en hiervoor hebben wij ontstekingremmers en pijnstilling voor meegekregen. Maar je raad het al.. we zijn nu een week verder en ze doet het nog steeds.

Wij wonen 130 km van sleeuwijk en weten dus niet of je eerst op afspraak moet komen om chiba te laten nakijken of kan je gelijk een afspraak maken voor nakijken en mocht het nodig zijn eventuele operatie.. wat zijn jullie ervaringen hiermee?

rafhaeldaemen
puber
puber
Berichten:31
Lid geworden op:04 jun 2019 22:20

Re: Bos-operatie

Bericht door rafhaeldaemen » 16 sep 2019 14:20

Nicx schreef:Hee allemaal,

Ik was aan het zoeken op internet op bos operatie sleeuwijk en kwam op deze forum terecht.

Mijn vriend en ik zitten erg te twijfelen om onze franse bulldog Chiba van 2 jaar(oktober 2019 wordt ze 2,) te laten opereren aan haar neus en haar gehemelte.

Ben 7 dagen geleden met haar naar de dierenarts geweest hier bij ons in de buurt omdat ze sinds een paar dagen heel hard snurkt bij elke ademhaling en niet goed haar eten op at. Snurken deed ze altijd wel maar dit wat wij horen is niet normaal, ook doet ze de laatste 3 weken kwijlen, dat heeft ze nog nooit gedaan. Nu constateerde de dierenarts dat haar keelklieren flink ontstoken zijn en hiervoor hebben wij ontstekingremmers en pijnstilling voor meegekregen. Maar je raad het al.. we zijn nu een week verder en ze doet het nog steeds.

Wij wonen 130 km van sleeuwijk en weten dus niet of je eerst op afspraak moet komen om chiba te laten nakijken of kan je gelijk een afspraak maken voor nakijken en mocht het nodig zijn eventuele operatie.. wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik weet niet waar je woont maar in belgie dierenkliniek sanimalia in hasselt doen ze het ook! Topkliniek!

Groetjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aris26
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:5379
Lid geworden op:27 mar 2009 14:07
Locatie:delft
Contacteer:

Re: Bos-operatie

Bericht door aris26 » 16 sep 2019 14:59

Je kan die afspraak maken met ze
Als ze kijken en het nodig is .dat er gelijk geopereerd kan worden
En anders wat Rafaël zegt
In België


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


groetjes Ria -Dexter en Levi

Corcor
puppy
puppy
Berichten:6
Lid geworden op:14 sep 2019 09:57

Re: Bos-operatie

Bericht door Corcor » 16 sep 2019 15:40

Bedankt, ik hou jullie op de hoogte🤗

Nicx
puppy
puppy
Berichten:2
Lid geworden op:15 sep 2019 10:18

Re: Bos-operatie

Bericht door Nicx » 16 sep 2019 17:41

Ik woon in Zutphen, gelderland. Dus België is best ver... dankjullie wel voor jullie reacties!

Corcor
puppy
puppy
Berichten:6
Lid geworden op:14 sep 2019 09:57

Re: Bos-operatie

Bericht door Corcor » 16 sep 2019 17:59

Hi, dat kwijlen komt ( is mij verteld door de arts) omdat ze continu een soort eiwit opkloppen, daar kun je het mee vergelijken. Dat lange verhemelte gaat op en neer en werkt als een mixer. Dan kwijlen ze dat eiwit eruit omdat ze het verder niet kwijt kunnen. Nu lijkt het net of ik er verstand van heb. Dat is absoluut niet zo. Maar de arts legde het zo duidelijk uit en ik vond het heel aannemelijk.
Ik ben vandaag nog gebeld door de dierenkliniek echt heel netjes. Chico snurkt nog flink, als het vrijdag niet minder is moet ik even contact opnemen.

Succes ermee. 🍀

Gebruikersavatar
Tirsa
veteraan
veteraan
Berichten:2083
Lid geworden op:29 jun 2007 20:02

Re: Bos-operatie

Bericht door Tirsa » 19 okt 2019 14:30

Hier kun je duidelijk zien wat er aan de hand is en waar allemaal gesneden wordt. Het is nl. een zeer ingrijpende en gevaarlijke operatie.

Waarschuwing: het is erg grafisch en duidelijk te zien.

https://youtu.be/1SqznibWqtI
Afbeelding

Plaats reactie