Allergieën

bij ernstige zaken is het altijd verstandig eerst je dierenarts te raadplegen

Moderator:fransoos

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16
Re: Allergieën

Bericht door Frenske » 20 apr 2019 15:03

Op advies van Bullenboel besteld niet specifiek voor voedselallergie, maar omdat de samenstelling met zeer aansprak. Niet dat mijn pup voedselallergie heeft, maar omdat voorkomen beter is dan genezen.

Hondenbrok Celtic Connection Duck With Goose & Sweet Potato

Celtic Connection Duck With Goose & Sweet Potato
brok bij voedingsallergie, Celtic Connection, Graanvrije hondenbrokken, hondenbrokken met goede omega-balans zonder visolie
Ingredienten
70% Eend en gans (35% vers bereide eend, 21% gedroogde eend, 8% vers bereid gans, 5% eendenvet & 1% eendenjus), 22% zoete aardappelen, luzerne, lijnzaad, erwten, gedroogde algen (schizochytrium limacinum), vitaminen & mineralen, mannanoligosacchariden (Bio-MOS), fructooligosacchariden (FOS), cholinechloride, chondroïtinesulfaat (1500mg/kg), methylsulfonylmethaan (MSM) (1500mg/kg), glucosamine (700mg/kg), gedroogde veenbessen (600mg/kg), rozemarijn, paardebloem, jeneverbessen, zoethout (400mg/kg), engelwortel, rozenbottels, kamille (300mg/kg), kliswortel, brandnetel, anijs & fenegriek, pepermuntblad, goudsbloem, heemstwortel, venkel, yucca schidigera-extract (250mg/kg), artisjokblad (200mg/kg), zeewiermeel, kaneel (100mg/kg), appels, wortelen, pompoen (100mg/kg), peren, spinazie
Toegevoegd per kg
Vitamine A (retinylacetaat) 14.400 IU, vitamine D3 (cholecalciferol) 2.160 IU, vitamine E (alfa-tocoferolacetaat) 100 mg, foliumzuur 0,96 mg, koperchelaat van aminozuren 144 mg, zinkchelaat van aminozuren 320 mg, mangaanchelaat van aminozuren 224mg, ijzerchelaat van aminozuren 320 mg, watervrij calciumjodaat 1,57 mg, organisch selenium (S. cerevisiae) 125 mg
Antioxidanten: tocoferol rijke extracten van natuurlijke oorsprong 480 mg
Analyse:


Eiwit (min.) 33%
Vet (min.) 20%
Koolhydraten 23.5%
Ruwe as (max.) 8.5%
Vezel (max.) 5%
Vocht (max.) 10%
Calcium (min.) 1.76%
Fosfor (min.) 1.44%
Kcal/kg 3700
Omega-6 (min.) 2.8%
Omega-3 (min.) 2.1%
Glucosamine (min.) 700mg/kg
Chondroitinesulfaat (min.) 1500mg/kg
Linolzuur (min.) -1%
Dierlijk eiwit 30%

Bullenboel
veteraan
veteraan
Berichten:1132
Lid geworden op:27 jan 2018 15:05

Re: Allergieën

Bericht door Bullenboel » 20 apr 2019 21:59

Even ter informatie;

@ Frenske;
Je hebt de brokken niet besteld op advies van mij....?!
Ben me daar niet bewust van.

Ik heb alleen vermeld, dat ik deze nieuwe brokken heb gekozen na weken speurwerk ..
En dat is ook nog individueel bepaald, om allerlei ter zake doende redenen die ik hier niet heb vermeld.

Even ter confirmatie... ;-) {86}

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Allergieën

Bericht door Frenske » 20 apr 2019 23:25

Beschouw het dan maar als een kompliment, dat ik het als een soort van advies/raad or whatever heb opgevat want gezien de ingrediënten/kwaliteit, de prijs en het feit dat het ook voor honden is met een voedselallergie is ze dus echt niet duurder uit op termijn, Bullenboel. En zo hoog schat ik je wel in, dat ik mezelf een zoektocht op internet heb bespaard. {10}

Dat meiske is al een godsvermogen kwijt geweest aan dat hondje in korte tijd en ik heb bewondering voor haar dat ze het goed doet en goed probeert te doen, en ik probeer dus ook in haar beurs mee te denken, Het is een nog jonge bull, dus die moet nog een tijdje mee, als God blieft.

(Niet gaan kommaneuken over geloof nu want dat is hier een ingeburgerde gangbare uitdrukking) {86}

Bullenboel
veteraan
veteraan
Berichten:1132
Lid geworden op:27 jan 2018 15:05

Re: Allergieën

Bericht door Bullenboel » 21 apr 2019 00:48

Oke, aangenomen.. ;-) .

Maar wie is dan ze en dat meiske...?
Is het niet voor Frenske?

Of mis ik iets?

Bullenboel
veteraan
veteraan
Berichten:1132
Lid geworden op:27 jan 2018 15:05

Re: Allergieën

Bericht door Bullenboel » 21 apr 2019 00:53

Als God blieft,

Of een ander die zich God waant..... {23} {20} {2}

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Allergieën

Bericht door Frenske » 21 apr 2019 02:12

De topicstarter is dat meiske.

En als God blieft kan ook een hogere macht zijn, of een bloempot in je dakgoot waar je in geloofd.

Ik wist het dat je dat zou gaan doen. Whaaaah. {12}

Zeker is het voor Frenske, omdat het holistisch diervoer is en omdat de kruiden die erin verwerkt zijn me enorm aanspreken. Mss dat het woordje Celtic ook nog een duit in het zakje gedaan heeft. Okee? :happy:

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Allergieën

Bericht door Frenske » 21 apr 2019 10:34

lia schreef:
20 apr 2019 13:37
Paardenmelk schijnt ook te helpen.
Is het met zijn patella nog goed gekomen?
Niet als aanval bedoeld Lia, echt niet.

Afgezien dat je dat "medicijn"zeker 5 mnd moet geven a raison van 165/200 pegels per 10 verpakkingen, krijg ik kromme tenen van de gedachte aan een paardenmelkerij. Paarden vallen namelijk voor mij persoonlijk onder de noemer huisdieren/gezelschapsdieren, zoals honden en katten bijv.. Die eet ik dus niet.

Je hebt, denk ik, ook nogal wat "melkbare" en konstant zwangere paarden nodig om die giga hoeveelheden melk te produceren en ik vraag me dan af, als ze geen goedgekeurde hengst gebruiken om te fokken, wat er dan met die massa s veulentjes gebeurd, als ze met 6 weken van hun moeder worden gescheiden. Dat kan toch alleen maar regelrecht naar het slachthuis gaan. De merries worden dan toch ook al jong, keer op keer zwanger, totdat ze uitgemolken zijn.

Hier in Nederland zal dat mss best wel meevallen of anders zijn met al die dieren wet- en regelgeving, maar als die melk voor produktie uit het buitenland moet komen hou ik mijn hart vast.De industrie zal altijd blijven zoeken om goedkoper te kunnen produceren, als de vraag groot is, dus wijken de hebberige grootverdieners zeker en vast uit naar het buitenland.
Dan krijg ik helaas visioenen van vergelijking met buitenlandse puppymills.

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Allergieën

Bericht door Frenske » 21 apr 2019 10:35

Oh wat oof-topic besef ik me nu. :oops:

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Allergieën

Bericht door lia » 21 apr 2019 11:22

Als je een hondje hebt met jeuk,dan kan het je niet zoveel schelen waar iets vandaan komt.
Als het maar helpt.
Jeuk is zo erg,heb zelf maar eens jeuk en dat je hele leven.
Ook niet kwalijk bedoelt hoor!!

Waar helpt paardenmelk bij
​Paardenmelk bij honden helpt bij de volgende klachten:

Huidproblemen
Ontlastingsproblemen
Maag- en darmklachten
Doffe, dunne vacht
Lage weerstand
Voedselintolerantie
Virale infecties
Blaasproblemen
Allergieën
Longklachten en luchtwegklachten
Slechte adem
Hooikoorts
Overmatig verharen
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Allergieën

Bericht door Frenske » 21 apr 2019 12:30

lia schreef:
21 apr 2019 11:22
Als je een hondje hebt met jeuk,dan kan het je niet zoveel schelen waar iets vandaan komt.
Als het maar helpt.
Jeuk is zo erg,heb zelf maar eens jeuk en dat je hele leven.
Ook niet kwalijk bedoelt hoor!!

Waar helpt paardenmelk bij
​Paardenmelk bij honden helpt bij de volgende klachten:

Huidproblemen
Ontlastingsproblemen
Maag- en darmklachten
Doffe, dunne vacht
Lage weerstand
Voedselintolerantie
Virale infecties
Blaasproblemen
Allergieën
Longklachten en luchtwegklachten
Slechte adem
Hooikoorts
Overmatig verharen
Helemaal met je eens, maar de enige wetenschappelijke onderzoeken over dit middel, zijn heel dubbel op het negatieve af.

Dit staat op een website van verkoop van paardenmelk, waarin een of meerdere onderzoeken van een bepalde Universiteit genoemd wordt.

Paardenmelk is van nature rijk aan antibacteriële en immuun-bevorderende stoffen, hebben de Jena wetenschappers ontdekt. "Veel verschillenden componenten, zoals lysozym, lactoferrine en secretoir immunoglobuline A, worden in paardenmelk gevonden" stelde Schubert.
In een klinische studie onderzoek de wetenschappers in Jena welke effecten er gereikt kunnen worden met huidaandoeningen zoals eczeem met paardenmelk. Natuurgenezers en natuurartsen gebruiken al 150 jaar paardenmelk tegen huidaandoeningen zoals psoriasis en eczeem. De eczeem- en psoriasis studie wordt ondersteund door de Duitse Federale Ministerie van Onderzoek. Ook in Nederland merken wij dat er steeds mensen met longklachten, huidklachten, darmklachten of overige lichaamsklachten paardenmelk gebruiken en positieve resultaten mee boeken.

Dit is het onderzoeksresultaat van de Universiteit:

In één artikel[2] is sprake van drie onderzoeken aan de Universiteit van Jena met kleine aantallen patiënten waar bij de behandeling van ontstekingsziekten van de dikke darm[3] en bij eczeem een gering effect werd gevonden. Deze onderzoeken zijn nog niet in vakliteratuur gepubliceerd (2006). Het artikel over het effect bij darmontstekingen werd bekritiseerd omdat het onderzoek niet echt dubbelblind geweest zou zijn: de patiënten konden gewoon proeven of zij moedermelk of paardenmelk kregen. Er werden wel subjectieve klachtenverminderingen gemeld maar bij de analyse van de bloedwaarden werd geen aantoonbaar verschil vastgesteld.

Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paardenmelk

Deze is ook mooi:
https://www.trouw.nl/home/paardenmelk~a72d8b46/

Laat ik het dan zo stellen, over het "melken" van paarden heb ik een persoonlijke mening, maar over de medicinale werking er van ook.

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Allergieën

Bericht door lia » 21 apr 2019 13:20

Dat zou je altijd houden.
Bij de 1 werkt het wel,bij een ander niet.
Maar het is te proberen.
De medicijnen van een da zijn ook niet allemaal goed voor hun gestel.
Het is een keuze die je maakt.
Ik weet uit ervaring hoe veel pijn je erzelf van hebt,als je hondje zoveel jeuk heeft.
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

aris26
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:5379
Lid geworden op:27 mar 2009 14:07
Locatie:delft
Contacteer:

Re: Allergieën

Bericht door aris26 » 21 apr 2019 14:40

Ik werd als kind vroeger met paarden melk ingesmeerd
Ik had dauwworm
Dan heb je ook vreselijk jeuk
wat zich dan ook uit in eczeem



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


groetjes Ria -Dexter en Levi

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Allergieën

Bericht door Frenske » 21 apr 2019 18:10

Wordt een eindeloze discussie met voors en tegens.
Iig ik ben er geen voorstander van om dit relatief dure voedingssupplement te gebruiken voor mens en dier.

Rauwe paardenmelk wat incidenteel bij een merrie wordt gemolken, daar kan ik nog inkomen, maar echte commerciele paardenmelkerijen die hoofdzakelijk leveren aan de farmaceutische industrie, en mijn persoonlijke mening daarover vind ik, eng.


En nogmaals paardenmelkmiddelen zijn schijnbaar een voedingssupplement en geen medicijn, maar ik ga echt niet al die websites uitpluizen om te kijken wat andere merken hierover schrijven.

Quote
Het bedrijf kan niet aannemelijk maken dat het product xxxxxxx, in de vorm van capsules en als crème, de werking heeft die het bedrijf claimt. De reclame-uitingen zijn daarom misleidend en oneerlijk, stelt de commissie. De RCC gaat, vanwege de 'ernst van de overtreding', de uitspraak breed onder de aandacht van het publiek brengen. Einde Quote

Bron:
https://www.kwakzalverij.nl/behandelwij ... isleidend/

aris26
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:5379
Lid geworden op:27 mar 2009 14:07
Locatie:delft
Contacteer:

Re: Allergieën

Bericht door aris26 » 21 apr 2019 18:14

Bij waren het ook geen supplementen hoor
Gewoon pure melk
Maar vraag me niet of het geholpen. Heeft
Was daar veel te jong voor
Is net als al die supplementen die voor ons te koop zijn
Ik ben er helemaal mee gestopt
Want de ene zegt het is goed de ander weer niet
Ik hou het wel bij m.n Gewone
Medicatie
Kost je klauwen met geld ook nog eens


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


groetjes Ria -Dexter en Levi

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Allergieën

Bericht door lia » 21 apr 2019 19:23

Voor mezelf gebruik ik ook niets.
Alleen een pilletje voor rls.
Geen vitamines of iets.
En ik doe het nog steeds,wel met pijntjes maar dat is de leeftijd.
Als je al die reclames moet geloven,heb je kasten vol met potjes en pilletjes.
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

Plaats reactie