Huid uitslag, enkel in de zomer

bij ernstige zaken is het altijd verstandig eerst je dierenarts te raadplegen

Moderator:fransoos

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:
Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door ibizabully » 14 jul 2019 09:43

Ziet er gelukkig rustiger uit.

ja jeuk is zo naar bah. Helaas is het altijd zoeken naar de oorzaak die soms gewoon niet gevonden wordt. Wij stoppen overigens niet meer het voer in de diepvries, ik heb geen verschil gemerkt toen ik dat wel deed. Wij doen het wel direct na aankoop in een speciale voerton die we afsluiten en telkens ontsmetten als die leeg is.

Ook hebben wij na testen van de allergieën ervoor gekozen om speciaal voor de allergenen van Jack een medicijn te laten maken. Daar zit dan een beetje van de allergenen waar Jack op reageert in. Dit zou de weerstand voor die allergenen moeten verhogen. Wij hadden daar een beter gevoel bij dan apoquel omdat dat enkel onderdrukt. Ook zijn er nauwelijks bijwerkingen van artuvet.
Je leest daar hier meer over: https://artuvet.com/nl/voor-huisdiereig ... -therapie/

Daarnaast wassen wij jack regelmatig met de WashBar original zeep, dat haalt natuurlijk externe allergenen uit zijn vacht en houd de huid vrij van schimmels en mijten. Jeuk is hier geen klacht meer (gelukkig). Enige wat Jack soms nog heeft is lokaal schilfer, dan wordt die daar kaal en soms wordt de huid daarna donker, dit trekt altijd weer bij. Zolang Jack er geen hinder van heeft vinden wij het prima.

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door Frenske » 14 jul 2019 11:32

Die artuvet-tip is nog niet aan de orde, maar we houden hem in gedachte, voor als....

Iig. zijn aan deze kant al 3 bulletjes, aan de Washbar produkten, alles al bijna in huis. kan ze alleen maar aanbevelen, en het ruikt heerlijk.

Vraag van mijn vriendin, bij Natural Dog Products in Amerika, hebben ze een soort CBD-zalf, te lang om te wachten en te grote bestel-bedragen mbt. shipping. Kun je eens kijken of je zoiets in je assortiment kunt opnemen? Bij jou duurt het immers maar 3 dagen en dan is het in huis. :happy:

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door ibizabully » 14 jul 2019 12:11

Hoi Astrid,

Ik kan de CBD van Max-Bone al inkopen maar ik wil daar eigenlijk niet aan. De wet en regelgeving is (vanzelfsprekend) heel strikt en ik heb gewoonweg niet de kennis en kunde om dat " even" erbij te nemen.

Voor diegene die CBD olie willen proberen zou ik gewoon naar Holland en Barret (voorheen de tuinen) gaan.
https://www.hollandandbarrett.nl/search ... earch=true

Alles waar meer werkzame stof in zit (CBD, maar zeker THC) ga ik niet " zomaar" verkopen.

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door Frenske » 14 jul 2019 12:19

Die olie die ken ik, het gaat om de zalf, speciaal voor honden en/of andere dieren. Het wordt erop gesmeerd, en dat heb ik hier nog nergens gezien. ;-)

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door ibizabully » 14 jul 2019 12:28

Ik ken de balsems wel, maar ik ben er nog gen tegen gekomen voor dieren in Nederland. Ik ga mijn handen daar niet aan branden, ik verkoop alleen iets als ik alles van de ingrediënten weet en er zelf achter kan staan.

De hele CBD/THC hype nu is voor mij te ondoorzichtig, iedereen verkoopt het maar wat er nog meer inzit is niet altijd duidelijk. Ik kan je hier dus niet bij helpen helaas.

Anja v
puber
puber
Berichten:108
Lid geworden op:31 jan 2019 16:27

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door Anja v » 15 jul 2019 21:43

Wat ik je kan adviseren is word lid van Huisadvies voor dieren dat is een facebook pagina waar je ook vragen kunt stellen en waar ze je advies kunnen geven ! Ik denk dat je ze daar miss verder kunnen helpen ;-) suc6 in iedergeval !

Anja v
puber
puber
Berichten:108
Lid geworden op:31 jan 2019 16:27

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door Anja v » 15 jul 2019 21:47

Anja v schreef:
15 jul 2019 21:43
Wat ik je kan adviseren is word lid van Huisadvies voor dieren dat is een facebook pagina waar je ook vragen kunt stellen en waar ze je advies kunnen geven ! Ik denk dat je ze daar miss verder kunnen helpen ;-) suc6 in iedergeval !
Huidadvies is het natuurlijk :oops:

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door Frenske » 16 jul 2019 11:43

Je kunt ook gewoon kijken op hun website:

https://www.huidadviesvoordieren.nl/bibliotheek/

Ik ben het ten dele met je eens Anja, want de reden dat ik hier op het forum mijn vragen stel, is dat er toch wel doorgewinterde bullen-eigenaren hier op het forum zijn (ik ben overigens maar een broekie mbt. Fransjes), en omdat huidproblemen voor bullen, toch wel rasspecifiek zijn mbt. de vragen en antwoorden hier. Foto-tje erbij en eigenlijk heb je bijna direkt antwoord.

Forumleden die al jaren Fransjes in hun gezin hebben opgenomen, en diverse honden van dit ras hebben meegemaakt, geven gewoon supergoede tips, en soms ook simpele oplossingen voor wat er allemaal "te koop" is en uitgeprobeerd, op dat vlak, en de resultaten, instant of op langere termijn.

Verder denk ik, dat huid, voeding, en vachtproblemen, en spijsvertering nauw met elkaar verbonden zijn, en daar worden hier ook veel onderwerpen aan gewijd.

Maar in geval van twijfel beter een DA raadplegen, tenminste dat zou ik doen als ik geen afdoende antwoord krijg hier, of het niet in oudere topics kan vinden. ;-)

Anja v
puber
puber
Berichten:108
Lid geworden op:31 jan 2019 16:27

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door Anja v » 16 jul 2019 16:04

Er kan nooit te veel info over een probleem geplaast worden toch ? Ik vind daar erg veel info over huidproblemen en vind het al hebben we nu niet aan de orde vind alles uitermate intresant 😉

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door Frenske » 17 jul 2019 15:25

Dat ben ik met je eens, maar ik gaf alleen antwoord, mbt. mijn vraag over de uitslag van Odie, pup van mijn vriendin, die door omstandigheden (nog) geen lid is. Voorts heb ik "geschetst", hoe ik te werk ga/ging in deze, en mbt specifiek Franse Bulldog-huidproblemen, en googelen doen we ook uiteraard. Dus de link die je gaf is natuurlijk welkom, maar het probleem is inmiddels opgelost en Odie voelt zich bijna weer kiplekker. ;-)

Anja v
puber
puber
Berichten:108
Lid geworden op:31 jan 2019 16:27

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door Anja v » 18 jul 2019 15:16

Frenske schreef:
17 jul 2019 15:25
Dat ben ik met je eens, maar ik gaf alleen antwoord, mbt. mijn vraag over de uitslag van Odie, pup van mijn vriendin, die door omstandigheden (nog) geen lid is. Voorts heb ik "geschetst", hoe ik te werk ga/ging in deze, en mbt specifiek Franse Bulldog-huidproblemen, en googelen doen we ook uiteraard. Dus de link die je gaf is natuurlijk welkom, maar het probleem is inmiddels opgelost en Odie voelt zich bijna weer kiplekker. ;-)
O verkeerd begrepen van uit hier dan sorry ! wat geweldig dat Odie zich weer lekker voelt ! daar doen we het tenslotte voor he ;-)

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door ibizabully » 23 jul 2019 20:27

@astrid,

ik weet niet of jij nou wel of geen facebook hebt maar er bestaat een facebookgroep CBD voor honden. Wellicht hebben ze daar tips voor de balsem

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door Frenske » 24 jul 2019 10:50

Heb een fake-account Marlies, gemaakt mbt hummer-story, maar sinds een paar dagen ben ik bezig met een Fb-account van Frenske en Trijntje, ook ben ik zo n pagina aan het maken waar ik al hun foto s en filmpjes op volgorde zet, voor later om terug te kunnen naar "memory lane", want de tijd vliegt en ze zijn zo groot he. Een heel gedoe overigens, en dat voor een digibeet als ik. {84

In CBD zit toch geen THC joh, anders loopt iedereen die dat gebruikt inclusief dieren hartstikke stoned rond. {7}

Ik heb je gisteren trouwens proberen te bellen een paar keer, maar kreeg je helaas niet te pakken, dacht die 2 in de ziekenboeg liggen voor pampus met Jack ergens te chillen, met een Mojito oid {15}

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door ibizabully » 24 jul 2019 13:25

Vandaag bereikbaar, we waren idd een dagje " off" :-)

Bullenboel
veteraan
veteraan
Berichten:1132
Lid geworden op:27 jan 2018 15:05

Re: Huid uitslag, enkel in de zomer

Bericht door Bullenboel » 24 jul 2019 19:54

In mensen CBD/ Bediol zit wel degelijk THC, 1,3 % maar liefst.
Op medisch recept natuurlijk van de neuro ;-) .
Je hebt er nog eentje met meer THC, maar die is voor zwaarder geschut.
Even ter info.

Plaats reactie