Reuzenteek

bij ernstige zaken is het altijd verstandig eerst je dierenarts te raadplegen

Moderator:fransoos

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:
Reuzenteek

Bericht door ibizabully » 14 jul 2019 18:57

Oppassen geblazen, het lijkt erop dat de reuzenteek zich echt in Nederland gaat vestigen
https://www.ed.nl/binnenland/jagende-ho ... ~a6dbb254/

Sanudo
adult
adult
Berichten:834
Lid geworden op:23 nov 2018 19:36

Re: Reuzenteek

Bericht door Sanudo » 14 jul 2019 19:04

Oh bah!!
Klinkt echt heel eng... Langer dan 10 min achtervolgen voor wel 100m.

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Reuzenteek

Bericht door ibizabully » 14 jul 2019 19:10

nou brrrr...

ik ben al bang van die vieze teken en nu willen ze me ook nog laten rennen , rennen is mij tweede fobie ;-) ik roep altijd:

als je mij ziet rennen , ook rennen want dan is er onheil op komst {9}

Sanudo
adult
adult
Berichten:834
Lid geworden op:23 nov 2018 19:36

Re: Reuzenteek

Bericht door Sanudo » 14 jul 2019 19:20


Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Reuzenteek

Bericht door Frenske » 14 jul 2019 19:47

Omg!!!!! Wat een joekel.

Zou het mogelijk zijn, dat als ik ga wandelen, me eerst mijn benen inspray met "iets", dat dat kan afweren, of zouden ze ook hoog kunnen springen? Och och, mijn pupperds, en dan dat er vanaf halen. Jakkes. Heb het nooit eigenlijk gehad met al mijn honden, een paar keertjes op al die jaren en als die dan volgezogen zijn, kokhalzend eruit halen, dus dat moet een monster zijn als die zich vastgebeten heeft.


@ Marlies,

dus we zullen het nooit meemaken dat je met de nieuwe pup, eventueel agility gaat doen? {7}

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Reuzenteek

Bericht door ibizabully » 14 jul 2019 19:55

Haha....
ik sluit niks uit Astrid, het ligt er ook aan wat de pup leuk vindt. Als ik alleen de keuze voor mezelf moet maken wordt het hoopers (geen rennende baasjes haha) maar als de pup daar nou blij van wordt....

alles went zeggen ze dus dan zou ik gewoon een poging doen ...alles voor de puppers

Voor de reuzenteek geld voor zover ik wete dezelfde afweermiddelen maar het "ding" heeft ook 1 voordeel: voorkeur voor grote dieren, dus paarden, koeien zijn de eerste keus voor de renner

Nogmaals de tips voor teken te weren (zonder chemicalieen)
- mijd hoog gras
- broek in de sokken (jaja fancy zijn doen we thuis)
- lichte kleding die bedekt (armen en benen)
- hond en jezelf behandelen met teken werend middel (wij gebruiken Washbar {00} )
- Na wandelen direct nakijken. Als de teek binnen 12 uur verwijderd wordt is kans op besmetting met ziektes minimaal

Stay safe.....brrr

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Reuzenteek

Bericht door Frenske » 18 jul 2019 20:21

Ik ben me toch zo geschrokken van die enge horrorteek.

Voordat ik het veld in ga spuit ik mijn benen in met dat middel in sprayvorm van Trijntje, van de DA, jakkes. En dat spul stinkt joh, bah.
Hoe hoog springt zo n teek eigenlijk, want als die kan rennen kan die ook vast springen lijkt me.

En een paar uur na het wandelen die hele velletjes afkriebelen op zoek naar "iets".

Plaats reactie