Straks weer naar de DA met Droef.

bij ernstige zaken is het altijd verstandig eerst je dierenarts te raadplegen

Moderator:fransoos

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:
Re: Straks weer naar de DA met Droef.

Bericht door ibizabully » 12 aug 2019 18:12

He jasses Droef,

Veel beterschap. Misschien een wondje in de neus idd. Is die misschien gestoken aangezien de ook dikke lippen had?

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Straks weer naar de DA met Droef.

Bericht door Driz » 12 aug 2019 18:59

ibizabully schreef:
12 aug 2019 18:12
He jasses Droef,

Veel beterschap. Misschien een wondje in de neus idd. Is die misschien gestoken aangezien de ook dikke lippen had?
Ik denk idd gestoken, of een verkeerd plantje aangeraakt of een pad etc... Geen idee, ook niet wanneer en waar hij het precies heeft opgelopen.

Het was in elk geval een (lichte) allergische reactie. Mijn eerste hond kreeg dit naarmate ze ouder werd steeds vaker, dan leek ze net een sharpei met allemaal vochtophopingen over haar hele lichaam. Dus ik maakte me in de eerste instantie geen zorgen. Zolang hij niet benauwd was, graag eet en graag naar buiten gaat durf ik het best even aan te kijken. Een snotneus schiet ik ook niet direct van in paniek, aangezien mijn eerste oldie tegen een lantaarnpaal aan liep en daarbij een wat dikkere neus kreeg en ook 2 dagen snotterde(de groene klodders vlogen in het rond) maar niet benauwd en maar aan 1 kant. Maar goed nu kwam er dus bloed bij en dan vind ik het ineens wel een beetje spannend worden. Maar nu is er niks meer aan de hand zwelling is helemaal weg, geen hazelip idee meer als hij zijn waffel open doet. Alleen vanochtend nog wat oud snot met wat bloed en vanmiddag nog een beetje gaf mijn vriend aan maar sindsdien gewoon een schone neus. :happy: Dat hebben we ook weer achter de rug.

Het was ook niet eens zo extreem dik. Mijn vriend dacht eerst dat ik ze zag vliegen tot ik het aanwees en hij zijn waffel open deed, zag er echt heel raar uit.
Afbeelding

aris26
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:5379
Lid geworden op:27 mar 2009 14:07
Locatie:delft
Contacteer:

Re: Straks weer naar de DA met Droef.

Bericht door aris26 » 12 aug 2019 20:35

Gelukkig dat het niks bijzonders is
een allergische Reaktie kan ook hele heftige klachten geven
En je weet nooit waar of hoe ze het opgelopen hebben



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


groetjes Ria -Dexter en Levi

Sanudo
adult
adult
Berichten:834
Lid geworden op:23 nov 2018 19:36

Re: Straks weer naar de DA met Droef.

Bericht door Sanudo » 12 aug 2019 20:58

Pfff dat zal schrikken zijn geweest. Gelukkig niks ergs. Hopelijk trekt de reactie snel weer weg.

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Straks weer naar de DA met Droef.

Bericht door Frenske » 13 aug 2019 00:36

Wordt een allergische reactie met dezelfde veroorzaker steeds, iedere keer weer heviger of blijft dat zo?
Maw. brengt een veroorzaker van aan allergische reaktie, steeds dezelfde en gelijke symptomen met zich mee, of bouwt zich dat op?
Heb dr nog nooit, bij welke hond dan ook, mee te maken gehad, dus ik weet dat niet?

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Straks weer naar de DA met Droef.

Bericht door Driz » 13 aug 2019 08:32

Frenske schreef:
13 aug 2019 00:36
Wordt een allergische reactie met dezelfde veroorzaker steeds, iedere keer weer heviger of blijft dat zo?
Maw. brengt een veroorzaker van aan allergische reaktie, steeds dezelfde en gelijke symptomen met zich mee, of bouwt zich dat op?
Heb dr nog nooit, bij welke hond dan ook, mee te maken gehad, dus ik weet dat niet?
Dat verschilt per individu. Bij de één kan het erger worden bij de ander blijft het gelijk en weer een ander daar worden de symptomen steeds heftiger. En ook dat gaan het niet voor elke allergie gelijk op kan ik uit ervaring vertellen. ;-)

Ik ben op mijn 13(of14de) al gewaarschuwd ivm een allergie voor heel veel dieren waaronder honden en katten ook. Toch is het bij eigen honden en katten een kwestie van gewenning(zeg maar desensibilisatie) maar vreemde honden en katten daar heb ik wel behoorlijk last van. Knaagdieren kan ik helemaal niet meer houden want dat is niet te doen. Ik heb dus rond mijn 17de ook mijn ratten moeten herplaatsen en toen ik 1,5 jaar later even het ratje van mijn broertje op schoot had genomen heb ik er 2 dagen bijgelopen als een michelin mannetje. Ook muggenbulten worden erger lijkt wel maar vroeger heb ik ook hooikoorts gehad en dat heb ik nu al jaren niet meer, maar de zonneallergie welke ik sinds een jaar of 8 ook heb is stabiel, wordt niet erger of minder.
Dat zelfde kan ook voor honden op gaan alleen is het voor honden een stuk lastiger natuurlijk omdat die er gewoon niks van snappen en blijven krabben bij jeuk waardoor het alleen maar meer opvlamt etc.
Afbeelding

Plaats reactie