Trijntje naar DA geweest

bij ernstige zaken is het altijd verstandig eerst je dierenarts te raadplegen

Moderator:fransoos

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16
Trijntje naar DA geweest

Bericht door Frenske » 29 jul 2019 11:04

Vanmorgen naar DA geweest.
De wormen waren waarschijnlijk spoelwormen en de pasta 2 streepjes, was goed. Moet wel voorlopig 1x per mnd ontwormen, om de 3 mnd is te lang voor een pup van haar leeftijd.
Laatste prik gehad en Kennelhoest in neus.
Ze woog tot mijn verbazing toch al 3,3 kg, dus in 3 weken al 1 kg bijgekomen, en ze is nu dik 2,5 mnd.
Iig was alles prima in orde.

Frenske wordt gecastreerd even voor Trijntjes eerste loopsheid, als hij ongeveer een maandje of 14/15 is. Mag ook eerder, maar dan kan hij nog wat breder worden. Puur/Hypersex kan ik geven als het te erg wordt, maar hoeft niet perse. Dan wordt ie mogelijk wat eerder geholpen. Hij weegt nu 13,5 kg.

larisje40
veteraan
veteraan
Berichten:1402
Lid geworden op:05 mar 2018 09:02

Re: Trijntje naar DA geweest

Bericht door larisje40 » 30 jul 2019 00:12

Klopt Astrid, dacht eerste half jaar elke maand standaard bij pup. Heb je dat bij Frenske niet gedaan dan?

https://www.royalcanin.nl/puppys/kennis ... gezondheid

Ff opgezocht is alweer ff geleden. En ja elke maand tot half jaar.
Verbaast me eigenlijk dat ook fokster en ook da dat niet hebben verteld.
Maar goed dat ze dan niet ziek is geworden

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Trijntje naar DA geweest

Bericht door Frenske » 30 jul 2019 09:40

Nee met Frenske mocht ik niks geven na dat ongeluk, ivm de medicijnen die hij toen slikte (pijnstillers en anti-ontstekeningsremmers) zijn de puppy-injekties en Rabies toen uitgesteld, die had net zijn puppy-spuiten gehad toen, maar eentje nog niet Kennelhoest en ook Rabies, was allemaal naderhand.

Trijntje was net ontwormd toen ze nog bij de fokster was, en ik heb haar donderdag pas een maand. Die data staan ook in het Dierenpaspoort. Die was dus nog niet "aan de beurt" voor die pasta. Allebei de keren heeft de fokster dat gezegd hoor, en bij Frenske heb ik de eerste DA-bezoek toen wormpilletjes meegehad, die was ook zwaarder, met 2mnd al over de 3 kilo. De DA heeft de data ook gezien en zei ivm. het feit dat ze een mnd geleden nog maar 2.3 kg woog. ik beter even kon wachten.
Ze heeft ook nooit zo n dik "wormen"- buikje gehad, dus dat heeft niemand kunnen zien. Ik weet eigenlijk ook niet hoelang zo n cyclus van een worm is.

Ik had alleen nog nooit wormen gezien, bij geen enkele hond die ik ooit gehad heb, Maar ze eet weer gewoon en na die pasta heb ik de dag er na zelfs haar keuteltje opengebroken en gekeken.
Zo erg zal het allemaal wel niet zijn, als het een paar dagen later is dan het schema, denk ik. En ik ga sowieso, mestonderzoek dan en daarna, indien nodig, pas ontwormen, als ze allebei wat ouder zijn. Al zou het nu ook wel kunnen, maar dan had ik het ook moeten doen.
Ik ben er nog niet zo mee bezig geweest, maar vraag me wel af of zoiets als wormmiddelen ook, preventief en op kruidenbasis gegeven kan worden.

Wel ooit es bij een kat wormpjes gezien, maar dat waren echt kleine friemeltjes. Deze waren echt dikker, zoals ik al zei net zoiets als tauge, een stuk of drie/vier.

Plaats reactie