Weer pech, nu met Trijntje

bij ernstige zaken is het altijd verstandig eerst je dierenarts te raadplegen

Moderator:fransoos

Plaats reactie
Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16
Weer pech, nu met Trijntje

Bericht door Frenske » 07 aug 2019 06:05

Wat hebben ze toch allebei een pech, die kleintjes.

Ben (nog) steeds op en wel om het volgende:
Gisterenavond redelijk laat, stond ineens de buur in haar pyama buiten te bibberen. Politie was erbij.
Schijnt iemand een paar mensen, van huizen in de buurt de stuipen op het lijf gejaagd te hebben.
Kon daardoor slaap niet vatten en ben maar wat tv. gaan kijken tot laat. Hanging with the Hendersons was iig aan de gang.
In eens een plofje, en dacht nog daar valt de afstandbediening, maar nee hoor. Trijntje was van de bank geploft, al slapend.

Natuurlijk ik, wit van schrik en toen ze piepte trok ze met een voorpootje, althans wat ik zo kon overzien.
Ze kon en wilde dus niet lopen op dat pootje.
In een reflex, toch maar wat water over haar gezichtje gedaan, waarom weet ik niet, maar ze keek gewoon uit haar oogjes.
Even buiten gezet, en ze ging weer door haar pootje, dus toen gauw een schone trainingsbroek boven gehaald en DA gebeld.
Moet haar in de bench laten liggen en slapen, alleen water, en dadelijk om kwart voor 8 in de Dierenkliniek zijn, waar ze foto s van haar gaan maken ivm. eventuele breuk(en), tenzij er vannacht gekke dingen zouden gebeuren, dan bellen en direct komen.

Midden in de nacht werd ze wakker, plaste op het matje en poepte ernaast, maar dat kon niet bommen, en ging ze toch op haar achterpootjes staan en beide voorpootjes tegen de bench op, omdat ze eruit wilde. Heb haar toen wat water laten drinken en op mijn arm genomen.
Ze viel weer in slaap, ademde rustig, en af en toe dat schokkerige met al haar pootjes, zoals honden dromen en dan bewegen, in haar slaap.
Ze wil wel uit de bench en dan staat ze min of meer, maar ze beweegt niet, blijft stokstijf staan.

Hou jullie op de hoogte, en duim aub, voor Trijntje, dat er niks ergs met haar aan de hand is.
Waarom wij weer...……..
Tot straks voor een (hopelijk positieve) update.

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Weer pech, nu met Trijntje

Bericht door lia » 07 aug 2019 07:57

Ach gossie...wat een pech weer.
Arme Trijntje.
Hopelijkmalleen een beetje verekt.
Heel veel sterkte straks bij de da.
En ik duim voor een goede uitslag.
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

Sanudo
adult
adult
Berichten:834
Lid geworden op:23 nov 2018 19:36

Re: Weer pech, nu met Trijntje

Bericht door Sanudo » 07 aug 2019 08:14

Ah nee, arm meisje. Hopelijk valt het mee. We duimen voor je.

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Weer pech, nu met Trijntje

Bericht door Frenske » 07 aug 2019 09:39

Nou, ik ben alweer terug. :oops:

Kom ik daar aan bij de Dierenkliniek om kwart voor 8, met de taxi moeten gaan, want Omnibuzz neemt geen honden mee en even moeten wachten bij de Dierenkliniek, maar ik was het eerst.

Ik had Trijntje keurig in de draagzak gedaan, en toen de DA zei neem haar er eens uit en zet haar maar op de grond.
LOOPT me die muts naar de DA toe, al ging ze wel voor hem zitten met haar pootje de lucht in.
Dan ga je dus door de grond, want die zullen vast wel gedacht hebben, daar komt weer een overbezorgde puppenmoeder, en de DA kende me ook nog eens van Frenske zijn ongeluk. terwijl ze vannacht dus echt omviel en op zijn best half erop ging staan, maar bewegen: No Way.

Enfin, helemaal nagekeken, en getest op oogreflexen, oortjes gekeken, temp opgenomen, en met haar bekken gedraaid en haar pootjes gebogen enfin ieder botje bevoeld en op gedrukt. Toen DA nr 2 ook nog eens kijken, zelfde handelingen, maar ze zat ook op de behandeltafel toch met dat pootje omhoog, maar gaf geen kik.
Ze heeft een prik gekregen voor de pijn en pilletjes voor 10 dagen voor de eventuele pijn (tolfedine 6 mg. 10 tabletten minstens 5 dagen blijven geven), maar beide DA s vonden het (gelukkig) echt niet noodzakelijk om foto s te maken.

Tuurlijk ben ik dolblij, dat de uk niks mankeert, maar toen ze daar ging lopen...…… {7}

Enfin eind goed al goed, hele nacht opgezeten door die doos, leuk begin van de woensdagmorgen en 112,50 lichter met taxi erbij.

Als ik erover nadenk hoe het gebeurd kan zijn, denk ik dat het alleen maar mogelijk is dat Frenske, die sliep ook, bij het aannemen van een andere houding haar er per ongeluk af geduwd heeft. Ik heb het iig niet gezien, alleen dat plofje gehoord.
Pas nog dat Marlies vertelde dat er een zusje van Jack gestorven was, na een val van de bank, dus ik was toch flink geschrokken en bang dat haar iets zou mankeren.

Sanudo
adult
adult
Berichten:834
Lid geworden op:23 nov 2018 19:36

Re: Weer pech, nu met Trijntje

Bericht door Sanudo » 07 aug 2019 10:11

Gelukkig maar. Beter een keer teveel dan te laat. Lekker knuffelen maar

Miran
puber
puber
Berichten:41
Lid geworden op:08 jul 2019 22:56

Re: Weer pech, nu met Trijntje

Bericht door Miran » 07 aug 2019 10:57

Gelukkig zeg dat het allemaal mee valt. En overbezorgd of niet. Ik heb wel gemerkt dat ik echt naar mijn eigen gevoel luister. Nu maar extra knuffeltjes van vrouwtje ❤️❤️❤️

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Weer pech, nu met Trijntje

Bericht door ibizabully » 07 aug 2019 10:57

Oh wat een schrik en wat herkenbaar dat ze eenmaal bij de da hun beste beentje voorzetten :-)
gelukkig lijkt het mee te vallen, veel beterschap trijntje.

Wij ook onrustige dag gehad, Jack gisteren 5 aanvallen gehad pfff zomaar uit het niets weer. Uiteindelijk na 20 mg valium in de poepert is die gaan slapen en nu loopt die weer vrolijk rond. Blijft zo verschrikkelijk naar om te zien. Gelukkig heeft Jack het nog maar een paar x per jaar maar 5 op 1 dag maakt me dan toch weer ongerust.

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Weer pech, nu met Trijntje

Bericht door Frenske » 07 aug 2019 12:05

Ocherm die Jack. Arm ventje.
Ik durf haast nergens meer te kijken over enge dingen, want het lijkt wel alsof die van mij het dan ook krijgen.
Dat is dus niks voor mij.

Marlies heb je daar dan van de DA een training in gekregen wat je moet doen nadat je hem had geadopteerd?, Ik zou me geen raad weten, ik heb wel eens gehoord van iemand wiens hond dat ook had, maar dat moet er toch eng uitzien.

De dame heeft hier ook alweer het eeuwige leven na een dutje te hebben gedaan, zal wel door die pijnstiller-injektie komen, anders heeft ze me toch verschrikkelijk de stuipen op het lijf gejaagd, voor Jan met de korte achternaam.

Ik blijf er op hameren dat mensen met een pup/hond toch aub. een Dierziektekosten verzekering nemen.
Zonder de puppyspuiten en het anti-parasitaire gebeuren, heb ik in een half jaar tijd toch al 750,00 euro aan ekstra kosten gehad aan het twee-tal. Blader het maar eens neer als je niet verzekerd bent, met alle spuitjes er nog bij haal ik de 1000,00 met gemak dit jaar, en krijg ik er wel gelukkig 700,00 van terug van Dier en Zorg, want ik heb (zeker het eerste jaar) geen eigen risico.

Je ziet zoveel nog echt heel jongeren met Fransjes over straat lopen en ik vraag me wel eens af, of die dan ook verzekerd zijn, en zeker als je pup niet bij een fokker vandaan komt, neem dan op dat vlak toch geen risico, en niet verzekerd.
Als je dan met goed voer, hondenbelasting en Dierziektekostenverzekering, zonder de rest van de spulletjes bij aanschaf en speeltjes, bij elkaar optelt, dan ben je zo een behoorlijk bedrag per maand kwijt aan een hond/pup.

Ik zie ze toch ook wel vaak voorbijkomen op die herplaatsings-sites, en bij particulieren allemaal de mooiste liefste, kindvriendelijkste en wat al niet meer Franse bulletjes, maar...………...in de laatste regel allemaal wel een of ander mankementje. Volgens mij kun je blij zijn als iemand het je verteld dat er "iets" is.
Dan vraag ik me toch soms af, hebben ze nu echt geen tijd, of is het voor het "mankementje" en was de hond niet (of niet voldoende) verzekerd

Ik zou het echt niet kunnen, om vanwege zoiets mijn pups weg te doen, en heb zelfs de zomer voor dat ik Frenske kreeg, vaak door het veld gelopen om te kijken of IKZELF niet allergisch was, want dat lees ik ook nogal eens.
Stel je voor, je ruilt je kinderen toch ook niet in als er iets niet goed is.

Nb. De poep van Trijntje was ook goed, ze was zelfs in anderhalve week weer bijna een pondje bijgekomen, en geen diarree meer. En ze heeft dus wel degelijk groenige ogen.
DA zei ook met tempen, dat de normale temperatuur zo rond de 38, 38/5 ligt, dus dat weet ik ook alweer.

Een vraag, voor als me nog eens iets gebeurd: Die pijnstillers, als die niet opgaan, mag je die (voor alle zekerheid) bewaren en eventueel gebruiken als er nog eens zoiets iets is mbt. pijnstilling, of is dat gevaarlijk.
Of kun je pijnstillers voor honden/pups ook gewoon kopen via internet? Niet dat ikzelf ga dokteren, maar ik had het toch prettig gevonden als ik een pilletje had kunnen geven voor eventuele pijn vannacht.
Voor kinderen en volwassenen, hebben de meeste mensen toch ook een sinaspril of paracetamolletje in huis?

aris26
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:5379
Lid geworden op:27 mar 2009 14:07
Locatie:delft
Contacteer:

Re: Weer pech, nu met Trijntje

Bericht door aris26 » 07 aug 2019 12:43

Dat was schrikken Astrid
Gelukkig niks ernstigs met de tuttebel
Wij hebben standaard pijnstillers
Dexter krijgt zo en zo 1.5
Tablet previcox iedere dag
Ivm zn gewrichten




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


groetjes Ria -Dexter en Levi

Frenske
veteraan
veteraan
Berichten:1262
Lid geworden op:20 jan 2019 18:16

Re: Weer pech, nu met Trijntje

Bericht door Frenske » 07 aug 2019 13:01

Via de DA, of van internet? Welk merk gebruik je dan?
Ik heb onderhand meer spullen voor de pups in huis dan voor mezelf, maar ik wil echt alles in huis hebben voor het geval dat er iets gebeurd. dat vind ik een prettige gedachte, zo n EHBO kistje voor honden. ;-)

aris26
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:5379
Lid geworden op:27 mar 2009 14:07
Locatie:delft
Contacteer:

Re: Weer pech, nu met Trijntje

Bericht door aris26 » 07 aug 2019 13:56

Wij hebben ze van de DA
We gaan niet zomaar wat geven
Laatst was er een waarschuwing van een DA
Die een hond in de praktijk kreeg
Waarvan de baasje 5 dagen mensen medicatie hadden gegeven
Koste de hond zowat het leven



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


groetjes Ria -Dexter en Levi

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Weer pech, nu met Trijntje

Bericht door ibizabully » 07 aug 2019 16:58

Overleg met de da Astrid,

Wij hebben ook standaard pijnmedicatie voor Jack in huis (van de da).

Over de epilepsie, ja niet fijn om te zien maar wij hadden beidde ervaring met honden die epilepsie hadden (mijn man vroeger met een bull, ik met een poedel) dus we wisten waar we aan begonnen zeg maar. eerlijk , het went ietwat. Je blijft altijd ongerust en het blijft naar om te zien maar wij weten inmiddels dat 1 aanval bij Jack meestal betekend meerdere in 1 of 2 dagen. zolang de aanval kort (minder dan 5 minuten) duurt is er niet zoveel aan de hand. Meestal krijgt Jack het in de nacht, daarom slaapt die ook bij ons. Voor de nachtrust niet fijn maar voor de epilepsie ideaal, direct na de aanval neerleggen, allles donker en dan valt die met een beetje geluk snel in slaap.

Helaas was het gisteren dus echt bal en heb vanochtend overleg gehad met de da. We hebben die valium altijd in huis en heb nu voor het eerst gevraagd wat de maximale dosis mag zijn. Hier zitten we nog ver over, dat stelt me weer gerust. Mocht die het nog een keer zo krijgen dan mogen we dus meteen een hogere dosis geven waardoor we de cluster kunnen doorbreken. Overigens is met Jack nu weer alles in orde, die is alles al lang weer vergeten :-)

We hebben met jack overigens 1 geluk....die zoekt ons op als die het voelt aankomen en laat zich goed geruststellen na de aanval en is niet aggresief ook al is die de weg kwijt, dat hoor je namelijk ook wel eens. Mijn poedel had dat vroeger wel, dat was drama dan kon je hem niet geruststellen en liep die overal tegenaan. Dan voel je je zo machteloos.

Nou voor Trijntje,
Ons niet meer zo laten schrikken hoor en beterschappies.

Plaats reactie