Biothane halsbanden

hoekje voor het onder de aandacht brengen van je overtolloge spulletjes (geen levende wezens)

Moderator:fransoos

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek
Re: Biothane halsbanden

Bericht door lia » 23 nov 2019 18:00

Gefeliciteerd met je website!
Hij is leuk geworden.
En idd.je bent wel goedkoop met je handen en riempje!
Heel veel succes.
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Biothane halsbanden

Bericht door Driz » 23 nov 2019 19:20

De prijzen zijn zo ver ik heb gezien wel gemiddeld voor biothane producten.

Ik hoef er ook niet rijk van te worden, als ik maar lekker bezig kan zijn. Wel heb ik al wat ideeën voor luxere halsbanden, die zullen wel iets hoger geprijsd worden. Eerst maar even zo en ondertussen doe ik genoeg ideeën op waardoor het aanbod straks ook groter wordt.

Vriendlief gaf al aan dat ik ook gewoon wat speelgoed met de tijd moet gaan in en verkopen als extra en bijvoorbeeld wat verzorging. Dat soort zaken kunnen we wel kwijt in huis in kleine voorraden. Maar goed voor inkoop van dat soort producten ben ik wel afhankelijk van een kvk en btw nummer dus dat moet ook even wachten.
Afbeelding

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Biothane halsbanden

Bericht door ibizabully » 23 nov 2019 20:26

Ik ken de gemiddelde prijzen natuurlijk niet maar ik denk dat mensen bij je kopen voor service en persoonlijk contact. Reken ook in je marge pakjes die kwijt raken en retouren (verlies verzendkosten die je moet terug betalen en in sommige gevallen en niet verkoopbaar product retour). Rijk hoef je niet te worden, maar zorg dat je geen verlies draait

Over kvk....
Zodra je als ondernemer deelneemt aan het economisch verkeer ben je dat verplicht, dat ben je nu dus ook al eigenlijk. Je bied iets aan tegen verkoop online, dus neem je deel aan het economisch verkeer.

Overigens moet je niet te bang zijn een kvk aan te vragen, het stelt niks voor verder en geeft vertrouwen op de site. Je zal binnen de nieuwe kor vallen (minder van 20.000 omzet per jaar) en daarmee vervalt nu ook de administratieplicht voor ene groot deel en hoef je geen BTW te rekenen. (En kan je die natuurlijk ook niet terug vragen).


Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Biothane halsbanden

Bericht door Driz » 23 nov 2019 20:47

ibizabully schreef:
23 nov 2019 20:26
Ik ken de gemiddelde prijzen natuurlijk niet maar ik denk dat mensen bij je kopen voor service en persoonlijk contact. Reken ook in je marge pakjes die kwijt raken en retouren (verlies verzendkosten die je moet terug betalen en in sommige gevallen en niet verkoopbaar product retour). Rijk hoef je niet te worden, maar zorg dat je geen verlies draaitAfbeelding

Over kvk....
Zodra je als ondernemer deelneemt aan het economisch verkeer ben je dat verplicht, dat ben je nu dus ook al eigenlijk. Je bied iets aan tegen verkoop online, dus neem je deel aan het economisch verkeer.

Overigens moet je niet te bang zijn een kvk aan te vragen, het stelt niks voor verder en geeft vertrouwen op de site. Je zal binnen de nieuwe kor vallen (minder van 20.000 omzet per jaar) en daarmee vervalt nu ook de administratieplicht voor ene groot deel en hoef je geen BTW te rekenen. (En kan je die natuurlijk ook niet terug vragen).
Nee dat van die kvk had ik inderdaad gelezen. Dat is appeltje eitje. Heb er eerder 1 gehad al was het toen wel iets anders, is al een paar jaar geleden maar dat is uiteindelijk op niks uitgedraaid toen dus na een maand of 3 weer opgezegd. Toen betaalde je nog per maand een klein bedrag geloof ik. Btw moet ik inderdaad nog even induiken. Want hoe zit dat met bestellen uit een ander EU land als je binnen de kor valt? Daar ben ik nog niet helemaal achter, buiten de kor hoef je geen btw te betalen voor inkopen maar ik vraag me dus af hoe dat zit binnen de kor. Daarnaast ben ik ook nog in loondienst, dus geen idee wat voor gevolgen dat heeft. Ik moet daar echt even voor gaan zitten maar vooralsnog is het me niet allemaal heel duidelijk.
Sowieso zal kvk op korte termijn geregeld worden zodat ik ook ideal betalingen op de pagina aan kan bieden.
Afbeelding

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Biothane halsbanden

Bericht door ibizabully » 23 nov 2019 21:36

Als je binnen de kor valt is het vooral allemaal veel gemakkelijker. In het kort, jij hieft geen BTW af te dragen of BTW te berekenen en je vraagt dus ook geen BTW terug.

Loondienst is ook niet erg (ben ik ook) maar de inkomsten uit je zaakje worden gewoon bij je loon opgeteld , wel even opletten als je in een ander belastingtarief gaat vallen, als je door een hobby ineens meer belasting moet gaan betalen is dat natuurlijk zuur.

Over de kor kan je alles vinden op de site van onze grote blauwe vrienden

Bullenboel
veteraan
veteraan
Berichten:1132
Lid geworden op:27 jan 2018 15:05

Re: Biothane halsbanden

Bericht door Bullenboel » 23 nov 2019 23:57

Gefeliciteerd Dees!! {02} ,

Hou ons maar op de hoogte..... ;-)

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Biothane halsbanden

Bericht door Driz » 26 nov 2019 11:15

En weer een categorie toegevoegd. https://drozzyshondenshop.nl/luxe-halsbanden
Moeten uiteraard nog meer producten in, maar die heb ik nog niet gemaakt dus geen foto's en dat schiet natuurlijk niet op. Iets aanbieden zonder voorbeeld is een beetje raar. ;-)
Afbeelding

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Biothane halsbanden

Bericht door Driz » 28 nov 2019 19:11

En dinsdag ga ik even op bezoek bij de kvk om de inschrijving te voltooien. :mrgreen:
Afbeelding

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Biothane halsbanden

Bericht door lia » 29 nov 2019 07:39

Wat spannend allemaal!
Nu wordt het wel helemaal echt.
Ik hoop dat je heel veel succes met je webwinkel krijgt!
Je maakt erg mooie halsbanden,en ik denk dat je ideeën nog niet op zijn.
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

aris26
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Berichten:5379
Lid geworden op:27 mar 2009 14:07
Locatie:delft
Contacteer:

Re: Biothane halsbanden

Bericht door aris26 » 29 nov 2019 09:08

Spannend hoor Desiree
Misschien is dit ook een optie /idee om te verwerken
Ik denk zomaar met je mee hoor Afbeelding
Super dat je zo je eigen webshop
Hebt
En hopelijk veel afnemers
Maar je bent in ieder geval lekker met je hobby bezig Afbeelding
IMG_0467.png
Ikzelf heb de kralen in Mn water kannen
Hieronder de link wat het inhoud en hoe het werkt
https://biosolutions.bio/effectieve-mic ... gLoH_D_BwE


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes Ria -Dexter en Levi

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Biothane halsbanden

Bericht door Driz » 30 nov 2019 21:45

Ik zou zo 1 2 3 niet weten hoe ik dat moet verwerken. Het idee vind ik overigens wel heel leuk maar ik twijfel over de werking er van. Hier hoef ik het niet uit te testen overigens want in de 32 jaar dat ik nu bijna op deze aardkloot rondloop heb ik afgelopen nazomer voor het eerst een teek gehad. Die liep over mij heen en was super klein(heb het zelf moeten googlen) want ik twijfelde. De honden heb ik nog nooit betrapt op een teek, ze zijn hier gewoon niet of ik heb mazzel. Soms hoor ik het wel eens van iemand maar mijn honden hebben ze nooit.
Afbeelding

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Biothane halsbanden

Bericht door Driz » 05 dec 2019 19:50

En inmiddels heeft de webshop ook een kvk en vooralsnog een tijdelijk btw nummer.
Dus dat betekend dat ik nu ook zakelijk kan inkopen, vandaag dus bij 2 leveranciers een aanvraag gedaan daarvoor. Heb 2 Nederlandse groothandels ook benaderd omdat ik mogelijk nog wel wat producten wil gaan aanbieden zoals bijvoorbeeld een klein aanbod met wat speelgoed en verzorgingsproducten. Even afwachten of dat ze daar ook hebben wat ik zoek voor mijn webshop. ;-)

Het was hier al aangegeven dat mijn prijzen redelijk laag liggen voor handgemaakte artikelen dus die heb ik iets verhoogd, dit ook ivm de kosten om de webshop draaiende te houden. Nog steeds ben ik niet de duurste overigens maar na zoveel reactie's zal er wel een kern van waarheid inzitten. :roll:
Afbeelding

lia
junky
junky
Berichten:4616
Lid geworden op:21 jan 2012 11:03
Locatie:bennebroek

Re: Biothane halsbanden

Bericht door lia » 05 dec 2019 21:13

Wat goed van je!!
Je pakt meteen door,nu hopen dat de leverancier positief er tegen over staan.
Zal wel goed komen.
De ideeën komen vanzelf,en dat is zo leuk.
Super veel succes
Bouly voor altijd in ons hart*08-08-2005/†14-09-2012
Max we zullen je nooit vergeten *18-05-2005/†21-05-2013
Roxy we zullen je nooit vergeten*03-03-2007/†10-05-2017
img http://i67.tinypic.com/2z83fqh.jpg /img

ibizabully
adult
adult
Berichten:487
Lid geworden op:24 mar 2018 09:26
Contacteer:

Re: Biothane halsbanden

Bericht door ibizabully » 06 dec 2019 18:00

Heel goed dees, en vergeet niet dat te lage prijzen juist ook argwaan kan opwekken. Je prijzen zijn meer dan prima!

Heel veel suc6 en je mag altijd sparren , vindt ik ook leuk al concullega

Driz
adult
adult
Berichten:386
Lid geworden op:07 apr 2018 12:16
Contacteer:

Re: Biothane halsbanden

Bericht door Driz » 06 dec 2019 18:06

ibizabully schreef:
06 dec 2019 18:00
Heel goed dees, en vergeet niet dat te lage prijzen juist ook argwaan kan opwekken. Je prijzen zijn meer dan prima!

Heel veel suc6 en je mag altijd sparren , vindt ik ook leuk al concullega Afbeelding
Ik weet je te vinden. Ik stuur je vanavond of morgen nog even bericht. ;-)
Afbeelding

Plaats reactie