Water loopt spontaan uit de mond

bij ernstige zaken is het altijd verstandig eerst je dierenarts te raadplegen

Moderator:fransoos

brover
puppy
puppy
Water loopt spontaan uit de mond

Bericht door brover » 24 feb 2010 21:21

Hallo allen, sinds een paar weken begint bij onze bull Devil spontaan water uit de mond te lopen, ik wil het zeker geen kwijl noemen.
We zijn hiervoor ook naar de da geweest maar die kan geen verdere afwijkingen ontdekken in de mond en het probleem als zodanig was bij hun niet bekend, soms gaat het dagen goed maar soms liggen er hele plasjes vocht en druppelt meneer door de hele kamer, maar goed dat we zeil hebben op de vloer maar als je gasten hebt ziet het er niet uit, we hebben hem ook al sinds kort van die dentalsticks gegeven maar schijnt dus geen verbetering te zijn, heeft iemand ervaring met zo'n druppelende franse bull.

Linnepin
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!

Bericht door Linnepin » 24 feb 2010 21:41

Ja hier ook één, maar hij doet het meestal als die lekkere dingen ruikt...dan hangen de slijmslierten uit zijn bek, en vallen de druppels op de grond, helaas hebben wij een planken vloer, dus dat is niet echt bevoordelijk...waarschijnlijk komt het bij hem ook door zijn lange tong...en ja net wat je zegt als er visite is, word er ook vaak wat op tafel gezet, en dat betekent dan natuurlijk gelijk weer slijmslierten, dus leg de handdoek er dan maar bij :lol:
Groetjes Linda

Afbeelding

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Rust zacht Roxy *5-10-1998/+9-2-2011

kaatje
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Contacteer:

Bericht door kaatje » 24 feb 2010 22:02

Hier wat info:

Hoe kan ik zorgen dat mijn hond minder kwijlt?
Hoewel het misschien niet de meest aantrekkelijke eigenschap van uw hond is,
is een beetje kwijlen volstrekt gezond en er is geen reden om te proberen dit te stoppen.
Honden kwijlen om verschillende redenen, bijvoorbeeld door nervositeit, opwinding,
en als ze denken dat ze eten krijgen.
Sommige rassen kwijlen beduidend meer, zoals St. Bernards en Newfoundlanders.
Om uw tapijt en meubels te sparen, kunt u af en toe zijn bek droogvegen met een handdoekje.
Kauwspeeltjes kunnen uw hond stimuleren om meer met zijn bek te werken en meer te slikken.
In ieder geval concentreren ze zo hun speeksel op een paar objecten in plaats van het door het hele huis te verspreiden.
Als u zich zorgen maakt dat uw hond extreem veel kwijlt,
kunt u hem het best door de dierenarts laten onderzoeken.
Sommige gezondheidsproblemen kunnen meer kwijlen veroorzaken, zoals misselijkheid en tandproblemen.
Uw dierenarts kan dit controleren.
Afbeelding

Hupiju
adult
adult

Bericht door Hupiju » 25 feb 2010 10:48

{9} Ook onze Pierre heeft dit af en toe. Het is niet echt kwijlen vind ik maar hij lijkt gewoon zo lek als een mandje. Dit duurt een aantal uren en dan is het weer over. Meestal begint het nadat hij buiten geweest is, misschien lekkere dames geroken {10} Er zit absoluut geen patroon in soms gaat het weken goed en dan ineens heeft hij weer zo'n lek dag. Het is gewoon water wat eruit sijpelt, net een lekkende kraan. Oorzaak ???????

rieta
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Contacteer:

Bericht door rieta » 25 feb 2010 11:00

hier sita die dat heeft ,kwijl is meestal wat dikker , maar als het echt waterachtig is kunnen ze misselijk zijn
Afbeelding
Rieta en de bullen , Sita, Barney, Kaya

Hupiju
adult
adult

Bericht door Hupiju » 25 feb 2010 12:00

Heb niet het idee dat hij misselijk is want hij eet dan prima en je merkt verder niets aan hem. Hij legt zijn kop zelf al op de handdoek neer die ik voor hem neerleg want het wordt anders zo'n natte bende.

carla bast
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!

Bericht door carla bast » 25 feb 2010 16:04

karel doet dit ook als ie weet dat ie wat krijgt en het te lang duurt hihi wil het nog weleens met een snoepje voor een foto doen dan duurt het hem te lang en dan ligt er een hele plas als ik zover ben {84 {84 {84 {84
Afbeelding

groetjes van Carla, Pientje,
en Karel watching from above .

~**~Célie & Marco~**~
junky
junky
Contacteer:

Bericht door ~**~Célie & Marco~**~ » 25 feb 2010 17:46

Hier heeft Cody dat ook hoor liggen standaard oude handdoeken op de leuning van de bank en op andere strategische plekken !
Afbeelding

En ons sterrenhondje Luna *26-10-2005---+ 15-03-2007
**Behandel elke stressvolle situatie net als een hond, pis erop en loop weg !**

anita
puber
puber
Contacteer:

Re: Water loopt spontaan uit de mond

Bericht door anita » 25 feb 2010 18:32

brover schreef:Hallo allen, sinds een paar weken begint bij onze bull Devil spontaan water uit de mond te lopen, ik wil het zeker geen kwijl noemen.
We zijn hiervoor ook naar de da geweest maar die kan geen verdere afwijkingen ontdekken in de mond en het probleem als zodanig was bij hun niet bekend, soms gaat het dagen goed maar soms liggen er hele plasjes vocht en druppelt meneer door de hele kamer, maar goed dat we zeil hebben op de vloer maar als je gasten hebt ziet het er niet uit, we hebben hem ook al sinds kort van die dentalsticks gegeven maar schijnt dus geen verbetering te zijn, heeft iemand ervaring met zo'n druppelende franse bull.
Ook ik weet precies wat je bedoelt,het is geen kwijl het is echt gewoon water!En niks niet misselijk niks lekkers geroken het water sijpelt gewoon uit haar bek .Ze heeft het eens in de zo veel tijd en dan idd een paar uur en dan is het weer over!
Afbeelding

Sylvia
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Contacteer:

Bericht door Sylvia » 25 feb 2010 22:29

Dat water wat uit de mond loopt is toch weer wat anders als kwijlen waar sommigen het over hebben.
Ik heb er hier op het forum wel is meer over gelezen, maar weet niet meer wat daar toen de oorzaak van was.
Afbeelding

kaatje
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Contacteer:

Bericht door kaatje » 25 feb 2010 22:42

Kwijl is dikker/draderig,Water is waterig.
Afbeelding

anita
puber
puber
Contacteer:

Bericht door anita » 26 feb 2010 10:23

Sylvia schreef:Dat water wat uit de mond loopt is toch weer wat anders als kwijlen waar sommigen het over hebben.
Ik heb er hier op het forum wel is meer over gelezen, maar weet niet meer wat daar toen de oorzaak van was.
Precies Silvia,daarom zeg ik het ook nog maar eens :lol:
Afbeelding

Conny
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!

Bericht door Conny » 27 feb 2010 18:00

De vorige FB van mijn ouders had dit ook. Net of de kraan niet goed dichtgedraaid was. Drupdrupdrup totdat er echt een plas water lag.

De DA was hier niet mee bekend en heeft er ook niets voor gegeven.
Mijn moeder dacht op een bepaald ogenblik dat het misschien toch iets met nervositeit te maken had. Ze is hem toen Passiflora pilletjes (1 per dag) van dr. Vogel gaan geven en bij Gerard is het toen echt een heel stuk minder geworden. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit HET middel is maar misschien is het het proberen waard.

Succes.
Groetjes van Conny, Janus & Lulu
Afbeelding
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen

~**~Célie & Marco~**~
junky
junky
Contacteer:

Bericht door ~**~Célie & Marco~**~ » 01 mar 2010 12:35

Sylvia schreef:Dat water wat uit de mond loopt is toch weer wat anders als kwijlen waar sommigen het over hebben.
Ja Cody heeft en kwijl en water haha dus ik weet het verschil wel water heeft hij echt alleen als hij qua eten iets lekkers ruikt ik was vorige week vlees aan het koken voor de erwtensoep en meneer zat voor het fornuis en maar met die neus omhoog lekkere luchten op te snuiven en na een tijdje kwam ik kijken en ik dacht eerst dat m'n afwasmachine had gelekt lag echt een plasje water. En dat kwijl das veel erger dat krijg je ook bijna niet uit je kleren of gordijnen gewassen moet er echt eerst wat shout opdoen want (het lijkt wel of het kwijl uitbijt ofzo ) anders zie je het na het wassen precies waar het gezeten heeft ! Dat kwijl blijft ook overal aanhangen.
Afbeelding

En ons sterrenhondje Luna *26-10-2005---+ 15-03-2007
**Behandel elke stressvolle situatie net als een hond, pis erop en loop weg !**

Sylvia
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!
Contacteer:

Bericht door Sylvia » 01 mar 2010 16:10

~**~Célie & Marco~**~ schreef:Ja Cody heeft en kwijl en water haha dus ik weet het verschil wel water heeft hij echt alleen als hij qua eten iets lekkers ruikt ik was vorige week vlees aan het koken voor de erwtensoep en meneer zat voor het fornuis en maar met die neus omhoog lekkere luchten op te snuiven en na een tijdje kwam ik kijken en ik dacht eerst dat m'n afwasmachine had gelekt lag echt een plasje water. En dat kwijl das veel erger dat krijg je ook bijna niet uit je kleren of gordijnen gewassen moet er echt eerst wat shout opdoen want (het lijkt wel of het kwijl uitbijt ofzo ) anders zie je het na het wassen precies waar het gezeten heeft ! Dat kwijl blijft ook overal aanhangen.
Ik doelde niet op jou hoor Ceel, ik dacht dat Linda het erover had dat ie zat te kwijlen bij lekkere dingen, maar die had het over kwijlslierten.
Afbeelding

Plaats reactie