bulletje met langere neus

gewoon gezellig kletsen over alles wat met de franse bulldog te maken heeft

Moderator:fransoos

w.timmers
puppy
puppy
bulletje met langere neus

Bericht door w.timmers » 17 dec 2014 11:59

Hallo mijn naam is wendy en ik en mijn gezin willen graag een franse buldog aanschaffen.
Maar nou zou ik graag een franse buldog willen met een langere neus, ik heb namelijk het progamma radar gezien en
dat ging over dat ze met zo n korte neus meestal ademhalings problemem kunnen krijgen.
Mijn vraag is of iemand een goeie fokker kan adviseren die bulletjes heeft met een langere neus, ben al een tijd op zoek maar nog niks gevonden.
Ik woon in enschede maar wil best een eindje rijden ervoor, wie kan mij helpen?

edithje84
veteraan
veteraan

Re: bulletje met langere neus

Bericht door edithje84 » 17 dec 2014 19:04

Goed dat je je verdiept in het ras alvorens je overgaat tot aanschaf. Uiterlijke kenmerken zeggen niet alles. Meer neus betekent niet per definitie dat de ademhaling beter is. Het gaat namelijk om de luchtpijp en uiteraard de binnenkant van de neus. Meer neus kan ervoor zorgen dat de binnenkant zich beter ontwikkeld, maar dat is geen vast gegeven.
Kijk uit naar een fokker die voldoet aan jouw wensen. Laat je informeren over de vader en de moeder van de pups. Aan de hand van de stambomen kun je onderzoek doen naar de voorouders. Laat je informeren over de gezondheid van de ouders van de pup en laat de fokker dit aantonen. Welke testen hebben ze laten doen? Zijn er al meer nakomelingen van deze ouders? Etc.... Veel succes!
Ik heb wel tips voor je, maar ik weet niet of ik dat hier mag vermelden van de beheerder.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Groetjes van Edith en een poot van Kurt en Nila

Afbeelding

Lieve Tino, voor altijd in ons hart +11-11-2011

fransoos
Site Admin
Contacteer:

Bericht door fransoos » 18 dec 2014 02:42

wij zijn 5 jaar geleden een outcross programma begonnen, we zitten nu op de 4e en 5e generatie bullen
onze bullen hebben dus meer neus, meer nek en zijn minder extreme breed gebouwd
tot nu toe zijn we heel tevreden met onze pups, en uiteraard onze pupkopers ook :happy: :happy: :happy: :happy:
Afbeelding

Mogwai
veteraan
veteraan
Contacteer:

Bericht door Mogwai » 14 jan 2015 18:47

Ik krijg af en toe te horen dat Madammeke en veel te lange neus heeft van mensen dan zeg ik die heeft z e niet ze trekt een lange neus naar u toe
gelukkig hebben haar kids ook een iets langere neus ik vind het mooi staan en het is ook gezonder maar dat commentaar erop
het zijn geen franse bullen meer ik denk af en toe dat mensen liever een knorrepot hebben dan een gezonde fransoos
groetjes van de Fransozenclan

Guusje12
puber
puber

Bericht door Guusje12 » 15 apr 2015 20:33

Meestal zit er in een nestje pups een puppy met een wat langere neus. Guus was ook de pup met de langste neus, ongeveer 1 cm van het gezicht af, en dat bevalt ons prima. :happy:
Klik hier

http://nl.tinypic.com/r/2dj56hz/8

Een dag zonder Guusje is een dag niet geleefd - Guusje12

Plaats reactie